Teknisk support till 3C Commnunications

Arbetsbeskrivning

3C International grundades 1986 och är en del av den ledande alternativa Paneuropeiska telekomoperatören Tele2 AB. Med 19 års verksamhet och kunder i 24 länder eftersträvar 3C att alltid leverera kvalitativa och kostnadseffektiva kortbetalningslösningar för alla typer av branscher. 3C skapar en fördel i dagens konkurrensutsatta marknad genom att erbjuda en bred produktportfölj av innovativa betalningslösningar och tjänster för detaljhandel, hotell och restaurang, parkering och olika typer av självbetjäningsautomater. Konsultuppdrag, projektledning och driftade tjänster är också delar av 3C's erbjudande. Tele2 har var 5000 anställda och omsättningen för 2005 var ca 49 Miljoner. Teknisk support sökes till innovativt kortbetalningsföretag Tjänsten som teknisk support är ett vikariat på ett år med placering på supportavdelningen i Stockholm, där fyra personer arbetar. Som teknisk support ansvarar Du för företagets kunder (ca 200 hotell- och restauranger) i Norge. Arbetsuppgifterna innebär att via telefon och mail supporta kunderna vid problem gällande betalningstransaktioner. När fel uppstått kontrolleras transaktioner och filer med hjälp av felsökning i olika nätverkssystem. Arbetsuppgifterna innefattar även att sätta upp nya kunder vilket innebär att konfigurera system och sköta samordning mellan olika parter. Tillsammans med tekniker hjälper Du kunder med nyinstallation av system. Du har daglig kontakt med kunder, integratörer och inlösande banker i felsökningssyfte och har även löpande kontakt med kontoret i Luxemburg. Efter 6 månader ingår jour var 5:e vecka mot extra ersättning. Kvalifikationer Vi söker Dig som har grundläggande kunskap i Linux och nätverkskunskap. Det är önskvärt om Du har systemvetarbakgrund eller är högskoleingenjör med IT-intresse, detta är inget krav. Har Du tidigare erfarenhet som support eller kunskap om kreditkortsflöde är det meriterande. Erfarenhet av någon form av kassa-och systemintegratör som t ex SMS, eller MicrosFidelio, är meriterade. Erfarenhet från hotell och restaurangbranschen är en fördel. Självklart har Du mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, det är önskvärt med förståelse för norska. Som person är Du beslutsam, strukturerad och stresstålig. Du trivs med att arbeta i grupp och att hjälpa kunder via telefon.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010