Teknisk support till Bisnode

Teknisk support till Bisnode

Arbetsbeskrivning

Den allra bästa dagen på jobbet är när du hjälpt en kund på ett bra sätt med en frågeställning och du är säker på att kunden kan fortsätta med sitt projekt framåt. Du tycker om utveckling i både stort som smått och föreslår och implementerar gärna förbättringar i dina återkommande uppgifter, då du vet att samma fråga vanligen kommer igen. Du motiveras av att hitta nya sätt att jobba effektivt med problemlösning.

About Bisnode - a Dun & Bradstreet Company
For nearly two decades, Bisnode and Dun & Bradstreet have jointly enabled our clients’ competitive edge with the provision of market-leading data and analytics. Bisnode is now a Dun & Bradstreet company, marking the start of a new chapter as one company.
Our passionate and curious employees collaborate to use analytics and scoring models to predict customer behavior, deliver remarkable insights, and ultimately find innovative solutions to enduring problems. Working at Bisnode - a Dun & Bradstreet Company, you are part of the transformation of data and digitalization that our society - and our company - is undergoing. We are convinced that being part of a leading and forward-looking team here will challenge and develop you and your career

Om rollen

Du kommer att arbeta med fortlöpande kundkontakter där du hjälper kunden med alla möjliga frågeställningar om produkten i fråga, mestadels runt våra API baserade produkter. Vi jobbar dagligen med till exempel följande arbetsuppgifter;

- Logga kundfrågor och ärenden i Salesforce
- Generell problemlösning
- API klienter (Swagger, Postman, SOAP UI)
- WebService APIer (REST/SOAP)
- JSON/XML
- Systemadministration


Teamet

Vi är idag ett team på 9 personer som ser fram emot att bli fler kollegor i teamet. Vi har ett stort gemensamt intresse och det är kunden. Framförallt att ge den allra bästa servicen. Din arbetsplats kommer vara på vårt kontor i Solna.


Du och dina erfarenheter
För att lyckas väl i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av en liknande supporterande roll, eller så har du en annan erfarenhet som kan vara likvärdig och ett eget intresse av programmering. Kundfokus och ständiga förbättringar jobbar vi mycket med och detta är inget nytt för dig. Du förstår kundens behov och tar ansvar att lösa de problem kunden har. Du har med andra ord någon slags erfarenhet av kundfokuserat arbete sedan tidigare. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.

Praktiskt :
Start: ASAP - 6 månaders uppdrag med ev. förlängning. Konsultuppdrag via The Wofi
Omfattning: Heltid
Plats: Solna

Att jobba som konsult på The Wofi
Vi är medlemmar i Almega vilket innebär att som konsult hos oss får du en anställning med avtalsenliga villkor gällande sjukfrånvaro, lön, semester, pension osv. Du tilldelas också en ansvarig mentor på The Wofi som är tillgänglig under hela avtalsperioden för att säkerställa att du trivs på arbetet samt agera bollplank och rådgivare vid behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca

Michelle Nilsson

Moa Kalström

Julia Ronge

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Workers of First Impression
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 25 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 48, Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 48
Stockholm, 11135

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024