OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk support till DEFA
Om DEFA
Vi flyttar världen framåt genom att optimera energianvändningen. Genom att skapa produkter och tjänster som ger möjligheter, sparar tid och minskar energiförbrukningen gör vi människors liv enklare och miljövänligare.
Våra marknadsledande digitala lösningar ger våra kunder kontroll, bekvämlighet och effektivitet, både hemma och på jobbet. Genom att göra det möjligt att hantera uppgifter, tid och resurser på enkla och genomtänkta sätt ger vi människor mer flexibilitet och fler möjligheter.
Våra marknadsledande laddningslösningar för elbilar ger våra kunder flexibilitet, säkerhet och användarvänlighet. Som den enda leverantör av kompletta lösningar på marknaden tillhandahåller vi skräddarsydda, helt integrerade och framtidsinriktade lösningar för alla behov.
Teknisk Support / Support Engineer
Vi söker en duktig medarbetare med framåtanda och prestationsförmåga, och med ett intresse för ny teknik och förmåga att snabbt sätta dig in i nya områden, till vår kundserviceavdelning för digitala tjänster och e-mobility. Du blir en viktig bricka i teamet i Sverige inom elbilsladdning, och får möjlighet att vara med på utvecklingsresan inom en ny bransch.
Arbetsuppgifter
- Telefon- och e-postbaserad support till befintliga och potentiella kunder
- Teknisk support till installatörer – både vid idriftsättning och problemlösning under installation
- Se till att tekniska problem hanteras och kommuniceras internt för vidare produktutveckling
- Se till att projekten följs upp med kunder
- Innesälj/orderhantering i samarbete med sälj/logistik
- Utföra tester av nya produkter och tjänster
- Bidra med utbildning i nära samarbete med produktspecialist/Teknisk chef
- Vid behov, On site service och problemlösning med kunder/installatörer
Önskade kvalifikationer
- Kandidatexamen, helst inom IT/elektronik, eller som elektriker/installatör
- Nyutexaminerad kommer att övervägas och erfarenhet kan kompenseras i relation till utbildning
- God förståelse och intresse för tekniska produkter
- Bra kommunikationsförmåga i både tal och skrift både på svenska och engelska
- Kund- och serviceinriktad, erfarenheter från liknande roll från kundservice är en fördel
- Strukturerad, engagerad, noggrann och lättlärd
- Hög arbetsförmåga och kunna hantera en hektisk dag
Vi erbjuder
- Professionella utmaningar och spännande arbetsuppgifter
- Trevlig och social arbetsmiljö
- Upplärning och utbildning anpassas efter behov
- Möjlighet till utveckling och nya arbetsuppgifter
Vid frågor är ni välkomna att höra av er till ansvarig rekryteringskonsult på Talangjägarna, Mikael Sundell på mikael.sundell@talangjagarna.se alternativt på 073- 515 92 04.
Vi går igenom ansökningar löpande, och du är välkommen med din ansökan snarast!
Kontaktpersoner på detta företaget
Erik Isberg
073-5405507
Maria Pettersson
Marcus Nordqvist
Anna Marmgård
Sofia Broberger
Ulrika Eklund
Hedvig Tärnholm
Per Tjernberg
Anna Olsson
Rasmus Lundin