OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du tekniskt lagd, vetgirig och har stort kundfokus? Vill du ha ett varierande arbete på ett företag som ligger i framkant inom digitalisering? Då kan tjänsten som teknisk support hos Domino Sweden vara rätt för dig!
Om Domino
Vi på Domino utvecklar helhetslösningar och utrustningar inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder. Våra märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet och flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. Läs mer på www.domino.se
Domino Sweden består av 50 medarbetare, varav 40 är stationerade på vårt Linköpingskontor. Här arbetar vi i moderna lokaler där arbetsklimatet präglas av god stämning, många skratt och professionalism i mötet med kunder och samarbetspartners.
Om tjänsten
I rollen som teknisk support svarar du på inkommande samtal från våra kunder. Du hjälper dem med felsökning och digital rådgivning för att avhjälpa eventuella driftstörningar. När kunden behöver hjälp på plats skickar du arbetsordrar och koordinerar dina teknikerkollegors serviceinsatser. Du ska även vara öppen för att själv åka ut till kund om de ordinarie teknikerna ej är tillgängliga. Fler arbetsuppgifter som ingår i rollen är exempelvis:
Teknisk support via telefon, fjärrstyrning och vår egenutvecklade AR-app
Kundrådgivning samt försäljning av reservdelar och dialog om produktuppgradering i takt med kundens eventuellt förändrade behov
Serviceplanering och koordinering av serviceteknikernas kunduppdrag
Genomgå kontinuerliga produktutbildningar, ibland utomlands
Hålla kundutbildningar
Assistera vid verkstadsreparationer och vid behov även vara behjälplig för andra funktioner inom företaget, exempelvis projektledning
Om dig
Vi söker dig som är vetgirig och har intresse och fallenhet för teknik. Du har mycket god servicekänsla, trivs i en rådgivande roll och är en duktig problemlösare som har lätt för att skapa dig en helhetsbild av kundens situation.
Vi tror att du som söker har en utbildningsbakgrund inom el, teknik eller automation, alternativt att du nu vill få utlopp för ditt mycket starka intresse inom dessa områden även i din yrkesroll. Du har tidigare erfarenhet av kundservice och/eller försäljning och är van att med noggrannhet dokumentera och administrera. Har du dessutom intresse för programmering ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen krävs att du har förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.
Övrigt
Arbetstider: Dagtid måndag – torsdag Kl. 07.00-16.00, fredagar till Kl. 15.00
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Kontakta gärna ansvarig kandidatansvarig Alicia Westrin på 0730464173 eller alicia.westrin@onepartnergroup.se om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram mot att höra från dig!