Teknisk support till EFUEL

Teknisk support till EFUEL

Arbetsbeskrivning

EFUEL är ett snabbrörligt bolag och ett tight team med en varm, vänlig och välkomnande kultur. Nu söker vi dig som vill vara en del av Customer Success-teamet och se till att EFUEL får behålla sin fantastiska rating på Trustpilot. Om du har ett stort tekniskt intresse och vill se till att EFUEL kan fortsätta leverera i världsklass är detta rätt roll för dig!

OM TJÄNSTEN
EFUEL grundades 2019 med visionen att vara den ledande nischdistributören av hårdvara för elbilsladdning till installatörer och återförsäljare i Norden. Förutom att förse deras partners med toppmoderna elbilsladdningslösningar driver de också innovation och effektiviseringar av elbilsbranschen och deras engagerade team strävar ständigt att varar i framkant av utvecklingen. I en bransch som ständigt förändras med nya aktörer och produkter, är EFUELs Customer Success-team en kritisk funktion. De är inte bara experter på att skapa en kundupplevelse i världsklass, deras kundinsikter bidrar till att sätta riktningen för EFUEL framåt. EFUELs fokus på innovation och partnerskap gör dem till en unik aktör, och nu söker vi dig som vill vara en del av deras resa.

Customer Success-teamet är ett tight, flexibelt och kunnigt team om tre personer som jobbar tillsammans för att säkerställa att de ger sina kunder den bästa supporten och samtidigt bidrar med mervärde. Teamet sätter stort värde på att skapa långsiktiga relationer och därmed fokusera på hög kvalitet i supporten. Teamet stöttar sina kunder, såsom elektriker, installatörer, privatpersoner, företag och bostadsföreningar med deras tekniska frågor om bolagets laddboxar och tillbehör.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra felsökning mot smarta produkter
* Kundservice genom att svara på kunders frågor via telefon och mail
* Säkerställa hög kundnöjdhet och trygghet i sina köp
* Utbildas inom nya produkter som tas in i sortementet
* Delta på mässor
* Bidra med din kunskap till andra kollegor


VI SÖKER DIG SOM
I den här rollen får du briljera med ditt tekniska intresse och förmåga att kommunicera med människor. Du triggas av att lösa problem både på egen hand och med hjälp av kollegorna i teamet. Eftersom EFUEL är ett bolag där mycket nytt händer, får du vara med och bidra till hur vi jobbar med Customer Success framåt, så vi vill gärna att du kommer med idéer och testar nya lösningar. Du behöver också vara bekväm med att fatta egna beslut eftersom EFUEL är ett snabbrörligt och innovativt bolag, och de kommer alltid stötta dig att prova nytt, misslyckas, lära dig och förbättras!

I korthet söker vi dig som:
- Har en teknisk bakgrund, gärna som elektriker
- Har erfarenhet av teknisk kundservice via telefon, gärna B2B
- Har ett intresse för teknik, t ex inom elbilsladdning eller liknande
- Är bekväm att prata både svenska och engelska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Serviceinriktad
* Resultatinriktad
* Problemlösande
* Kommunikativ


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om EFUEL här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2024
  • Ansök senast: 1 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 september 2024

Verksamhetsutvecklare till Sveriges nationella CSIRT

27 september 2024

IT-supporttekniker

27 september 2024