OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som har IT-kunskaper och som är pigg på att lära.Du vill anta en utmaning där du ges möjlighet att resa i tjänsten. Om kunden: Kunden är marknadsledande inom området Access Security med ett heltäckande sortiment av säkerhetsprodukter och systemlösningar.Kunden utvecklar och marknadsför produkter och system inom passerkontroll och integrerade system.Vårt utbud kompletteras av produkter inom videoövervakning, inbrottslarm och brandlarm.Kundens expertis inom utveckling och tillverkning gör dem till en ledare i utvecklingen av ett modernt säkerhetstänkande.Deras säkerhetslösningar är designade utifrån kundens behov och utifrån de krav som ställs på dagens och morgondagens säkerhetsleverantörer.Kunden ingår i ett internationellt bolag som är ett av världens största företag inom elektronik och elteknik.För en person som är intresserad av möjligheter till utveckling, och chans att avancera är denna kund svårslagen.Eftersom kunden i första hand arbetar med intern rekrytering är möjligheterna för en person som vill arbeta utomlands mycket god.Det här är ett företag där det finns stort utrymme för individen att utvecklas och växa! Arbetsuppgifter och omfattning: Arbetet i den tekniska supporten går ut på att ta emot telefonsamtal, hantera email-frågor och webbsupport till kundens återförsäljare som säljer och installerar The Granta system runtom i världen.I arbetet kommer du att ha mycket kundkontakter.Du kommer även att få chansen att resa mycket i arbetet, då kunden har stora kunder i bl a Grekland, Tyskland och Frankrike.Under dessa resor kommer du vanligtvis att leda och hålla i olika kurser inom bl a Access Control, som är kundens eget system.Några specialistkunskaper i Access Control är inte alls nödvändigt för tjänsten.Du förväntas dock intressera dig för att ta till dig kunskap om detta, eftersom Access Control är kundens huvudsakliga affärsområde.Systemen är i dagsläget mycket mer IT-inriktade än tidigare, därför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter till att börja med att fokuseras på IT.Arbetet handlar om nätverkssupport och nätverksadministration i Microsoft .Du kommer även att arbeta med databaser, främst SQL.Du kommer att bli en del av ett litet och sammansvetsat team som präglas av ett nära samarbete med kollegorna.Du ska kunna arbeta självständigt i en föränderlig och flexibel arbetsmiljö som stundtals är mycket stressig. Skallkrav: - Har ett brinnande intresse för IT och teknik - Har goda IT-kunskaper.Vi ser att du har en bakgrund inom IT/Teknik, du behöver nödvändigtvis inte ha en färdig examen men vi ser att du har studerat något inom det området.- Du har kunskaper i nätverk- och nätverksadministration men även i databaser såsom SQL.- Eftersom bolaget verkar internationellt är det ett krav att du talar och skriver engelska obehindrat.- Trivs med kundkontakter och är bekväm i att prata framför folk.Du kan se dig själv trivas i rollen som utbildare för kundens produkter. Meriterande krav: - Om du har en bakgrund inom säkerhetsområet betraktas det som meriterande.- Eftersom kunden arbetar internationellt, är det meriterande om du har kunskaper i något fler språk än svenska och engelska. Personliga egenskaper: Vi ser att du som söker har ett stort intresse för IT och teknik.Personen vi söker kan vara relativt ung, det centrala är att du är en person som är villig att anta en utmaning och som är pigg på att lära!Du trivs med kundkontakter, är social som person