OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering efter 6 månader. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Flintab har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Flintab en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Flintab är en helhetsleverantör av vågar, system och servicetjänster. Deras sortiment är mycket omfattande, från små paketvågar till stora fordonsvågar. Vågar och vägningssystem är en vital funktion i vår vardag för att kunderna ska kunna registrera sina transaktioner på bästa möjliga sätt. Flintab etablerades 1981 och har sedan dess etablerat en rikstäckande försäljnings- och serviceorganisation för att kunna erbjuda möjligheten till nära och bra service ut mot sina kunder.
Flintab har sitt huvudkontor i Jönköping där funktionerna teknik och utveckling, servicecenter och administration finns. Säljare och servicetekniker finns även utspridda på orterna Stockholm, Göteborg, Malmö, Eskilstuna och Sundsvall. Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Jönköping och bli en del av supportavdelningen. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt.
Flintab är måna om sin personal och erbjuder en familjär atmosfär och stämning samt har olika generösa förmåner som du som anställd kan ta del av. Här finns möjlighet till att växa inom företaget och beroende på var ditt intresse faller kan dina arbetsuppgifter justeras med tiden. Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter. Nu har du chansen att bli en del av detta team där du har en unik roll och expertis i gruppen. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som teknisk support ansvara du för de kundärenden som inkommer. Du har ansvar att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Du agerar både support gentemot Flintab:s kunder samt internt ut mot deras servicetekniker. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Ingen dag är den andra lik och det uppskattar du.
• Hantera inkommande ärenden via telefon och mejl
• Samarbeta med dina kollegor för att hitta bra lösningar.
• Hjälpa servicetekniker med att felsöka problem med hjälp av fjärranslutning
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom teknik eller annan relevant inriktning
• Tidigare arbetslivserfarenhet från kundbemötande
• Arbetslivserfarenhet/Utbildning inom IT/Programmering/Nätverk/Servrar
• God datavana och ett stort tekniskt intresse
• Kunskaper inom SQL databaser
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande om du kan finska språket
För att lyckas i rollen tror vi att du som person är bra på att kommunicera, är uppmärksam och tillmötesgående i kunddialoger. Du har tidigare erfarenhet med arbete av teknisk support och har en vilja att lära dig om Flintab:s produktutbud. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar samtidigt som du motiveras av att ge förstklassig service. Du trivs med att ta mycket egna initiativ, agera problemlösande och har förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Som person har du god förmåga att samarbete, du är hjälpsam och ställer alltid upp och stöttar ditt team. Vidare är du en driven och motiverad person som tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Jönköping, It-support, support, koordinator. teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, teknik, mjukvara
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund