OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ person med ett stort intresse för teknik? Har du förmågan att förklara teknik på ett pedagogiskt sätt för andra? Har du dessutom ett par års erfarenhet av kundsupport eller tekniksupport?
Då är det dig vi söker!
Om tjänsten
Vi söker nu en medarbetare till vår teknisk support inom avdelningen After sales som ska hjälpa till att ge support både till interna och externa kunder. Som teknisk support kommer du ingå i ett team som arbetar
med bland annat återförsäljare och slutkonsumenter inom Sverige och det svenska säljbolaget. Beroende av din tidigare erfarenhet, kompetens och intresse kommer du antingen arbeta med fokus på Husqvarnas skogs- och trädgårdsprodukter, eller Robotgräsklippare. Med ditt starka sinne för service kommer du vara en del av, och bidra till, avdelningens målsättning att ge tillgänglig, närvarande och noggrann service till alla kunder som behöver hjälp. Tjänsten innefattar också visst antal resdagar per år.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande över året. Du kommer, förutom att agera support via telefon och mail, hjälpa till att utbilda och utveckla återförsäljare i syfte av att öka deras tekniska kompetenser.
Vidare kommer du att arbeta med:
• support mot existerande kunder både internt och externt
• ge professionell service via telefon och mail
• besvara och dokumentera ärenden som inkommer
• teknisk problemlösning
• utbilda och utveckla återförsäljare på den lokala marknaden
• kommunicera med kunder via sociala medier som t.ex facebook
Din roll kommer att vara viktig för Husqvarnas fortsatta försäljningsframgångar på marknaden därför är det viktigt att du trivs i en roll där kunden är i fokus och där hög grad av service tillsammans med god teknisk produktkunskap alltid är målet.
Vi söker dig som
• har ett par års erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete eller teknisk support
• kan uttrycka dig väl både i tal och skrift, på svenska och engelska
• har ett genuint tekniskt intresse
Det är även meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbete inom teknik- och eller säljerfarenhet inom liknande område.
En viktig del för dig för att trivas i rollen är att du ska ha lätt för att kunna ta emot kundernas åsikter. Du ska trivas med variation och intensiva arbetsdagar där du måste agera analytiskt och problemlösande men även ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vidare är det viktigt att du ska kunna fokusera under stress då det under stressiga perioder kan innebära många samtal under en dag.
Låter det intressant? Tveka inte med ansökan, urval kommer att ske löpande.
I denna rekryteringsprocess har Husqvarna Group valt att samarbeta med OnePartnerGroup, varpå all initial kontakt sker med dem. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mikael Rydholm på 036 – 440 90 18.
Varmt välkommen med din ansökan!