OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till vår kund söker vi nu en serviceinriktad kundsupportmedarbetare. Vår kund är marknadsledande i sin nisch och tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.
Tjänsten
I tjänsten som teknisk support ingår du i en grupp med serviceinriktade och drivna kollegor. Du kommer arbeta på det svenska huvudkontoret med placering i Sollentuna. Initialt, under 6 mån, arbetar du som konsult via Placera Personal för att sedan övergå till en anställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid med start i augusti.
Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk kundsupport har du följande arbetsuppgifter:
• Besvara inkommande telefonsamtal från kunder som behöver hjälp med service, installationer och serviceavtal
• Administration
• Förmedla serviceuppdrag till interna servicetekniker
• Registrera och ändra serviceavtal
• Rapportering och uppföljning
• Kontakt med servicetekniker, ordergrupp, säljkår och andra funktioner inom företaget
Kvalifikationer
För att passa i tjänsten som teknisk kundsupport ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet
• Erfarenhet av att ha arbetat med telefonen som redskap
• God datorvana
• Ett tekniskt intresse är en fördel
För att trivas som teknisk support på företaget tror vi att du gillar högt arbetstempo, är stresstrålig och älskar att kommunicera med kunder via telefon. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har en förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du är noggrann, ansvarsfull, initiativtagande och levererar alltid goda resultat i tid.
Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719