Teknisk support till IT-avdelning Trafikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker en resurs inom teknisk support till IT-avdelning Trafikförvaltningen i Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Vi söker en teknisk support till IT-avdelningen; Biljett och intäkt (team ”BOB2 - BOB-support”).

BOB2-teamet är ett av f.n. totalt tre agila teams om totalt cirka 30 personer som utvecklar tjänster för biljettvalidering inom det nya biljettsystemet för olika bärare: det nya gröna SL-kortet, betalkort, mobiltelefon genom SL:s app samt pappersbiljetter med streckkod. Läsare för både optisk och kontaktlös avläsning finns på bussar, i tunnelbanespärrar, på plattformar och i handhållna enheter.

Rollen innebär ansvar för felsökning, övervakning och teknisk förvaltning av SL:s biljettvalidatorer och deras integrationer mot det centrala systemet. Rollen innebär att arbeta utifrån ärenden som kommer in via telefon, mail eller ärendehanteringssystem och att tillsammans med tekniker utföra felanalyser. Om det är ett tidigare känt fel med en beprövad lösning ingår det att lösa problemet enligt den dokumenterade processen. Om felet inte kan lösas ska ärendet skickas vidare till rätt team, baserat på typ av fel.

Instruktioner för att hantera kända fel finns att tillgå. Introduktion till relevant domänkunskap fås av utvecklingsteamen. Utvecklingsteamen kommer även utveckla rutiner för nya problem som uppstår och jobba på långsiktiga lösningar för dessa.

Rollen ansvarar även för att ta fram scripts och verktyg för att underlätta felsökning och lösa fel.

Den vi söker har dokumenterad erfarenhet av:

Arbete i Unix-miljö (bash och ssh)

SQL

Nätverk

Vi vill att du är en god kommunikatör i såväl tal som skrift. Du ska vara initiativtagande och ha en vilja att förbättra processer och hitta smidigare lösningar. Vidare vill vi att du är självgående och kan leda ditt eget arbete, är lösningsfokuserad, analytisk, engagerad och ansvarstagande.

Uppdraget möjliggör både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och i det agila team man arbetar.

Krav (OBS, obligatoriska)

Utbildning på gymnasienivå eller högre

Minst två års erfarenhet av Second Line IT-support

Minst ett års erfarenhet av arbete i Unix-terminal samt bygge och modifiering av shell-script eller motsvarande

Meriterande

Minst ett års erfarenhet av molnbaserade lösningar, exempelvis AWS

Minst ett års erfarenhet av systemadministration av komplexa system i Linux eller Unix (sysadmin)

ITIL-certifiering

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024