OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till rollen som Teknisk support söker vi dig som är intresserad av att agera problemlösare. Trivs du i en roll där du får ge teknisk support och service till kunder så är detta något för dig! Ansök redan idag, vi arbetar med urval löpande!
OM TJÄNSTEN
Som Teknisk support hos vår kund kommer du att arbeta mot Atlassianverktyg. Teamet behöver nu växa för att ge bästa möjliga service till sina kunder. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. På sikt kan det finnas möjlighet till en anställning hos företaget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Vår kund är ett ledande IT-tjänsteföretag som tillhandahåller digitala tjänster för hela IT-livscykeln för sina kunder inom både privat och offentlig sektor. De erbjuder även globala produktutvecklingstjänster inom informations- och kommunikationsteknologi.
Du erbjuds
* Nästa steg i din karriär och möjligheten att skaffa dig meriterande erfarenheter! Du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter, utvecklas kompetensmässigt och i nära samarbete med dina kollegor i teamet. Här får du bredda ditt nätverk samt få in en fot på ett ledande IT-tjänsteföretag!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk support kommer du arbeta ut mot olika kunder och det är framförallt support mot ärendehanteringssystemet Jira och Atlassians övriga verktyg såsom Confluence och Bitbucket.
* Det är ett varierande arbete där fokus läggs på kundkontakt och supportkänsla. I arbetet kommer du att hjälpa till att stötta kunder på nära håll med operational support och verktygsstöd.
* Utöver att ansvara för supporten kommer du på sikt även att få ansvara för egna projekt och migreringar. Du kommer att få upplärning på plats där du introduceras i dina arbetsuppgifter av dina erfarna kollegor.
VI SÖKER DIG SOM
* Högskoleutbildning inom systemvetenskap, datavetenskap, datadesign, teknik eller motsvarande.
* Har förståelse för agilt arbetssätt, Scrum och Kanban.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har
* Erfarenhet kring ärendehanteringssystem och supportarbete (Atlassian tools: Jira/Confluence).
* Erfarenhet från Linux/Windows.
Som person är du tekniskt kunnig och har viljan att utvecklas samt lära dig mer. Du är driven och självgående i ditt arbetssätt och det du inte redan vet ser du till att ta reda på. I och med att du kommer att ha nära kontakt med kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och tillmötesgående. Vidare trivs du i en roll där du ansvarar för många olika typer av arbetsuppgifter och du har lätt för att prioritera.
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid.
* Arbetstider: 8.00-17.00, med möjlighet till flex.
* Placering: Karlstad.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231