OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett världsledande företag inom innovativa och estetiska dentallösningar? Har du ett brinnande teknsikt intresse? Är du serviceminded och har erfarenhet från support? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Om Företaget
Vi söker nu en teknisk support till ett företag som är världsledande inom innovativa och estetiska dentallösningar. De erbjuder tand- och rotlösningar som exempelvis tandimplantat, kirurgisk planering och helkeramiska kronor. Företaget har ungefär 2 500 anställda runt om i världen, varav cirka 100 sitter i Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Zürich och företaget är noterat på den Schweiziska börsen.
Arbetsuppgifter
I arbetet som teknisk support kommer du att supporta företagets nordiska kunder. Arbetsuppgifterna kan innebära allt från felsökning i kundernas scanners och brandväggar till orderfrågor. Supporten sker främst via telefon, men även genom fjärrstyrning. Du kommer att ta hand om 1st line ärenden och vara behjälpig i 2nd line ärenden.
Formella krav
- Gymnasial utbilding
- Tandteknisk utbildning (meriterande)
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Breda IT-kunskaper
- Erfarenhet av enklare felsökning av hård- och mjukvara
- Tidigare arbetat i SAP (meriterande)
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
- Kunskap i något något annat nordiskt språk (meriterande)
Personliga egenskaper
Som person är du lugn, positiv och har huvudet på skaft. Du är social samtidigt som du är en bra lyssnare och har god analytisk förmåga. Det är viktigt att du är engagerad i ditt arbete och har viljan att lära dig. Då du kommer att arbeta mycket i grupp är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Johanneshov
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 24 050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.