OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Teknisk Support till en av världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar – BMW Group. Alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, motorcyklar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW. Vill du också vara stolt? Dela din passion för teknik och support!
Om rollen och dina ansvarsområden
Hos Motorrad arbetar ett familjärt team som har en stor passion för motorcyklar. Har du ett stort intresse för teknik och arbetat i en rådgivande roll, så är detta tjänsten för dig! Några av dina ansvarsområden kommer att vara följande:
• Supportera våra återförsäljare med tekniska supportfrågor/cases
• Coacha återförsäljarna i felsökningsprocess, system och aktuella ämnen
• Håll koll på nya produkter, tekniska förändringar och den senaste lösningen av fel
• Medverka på BMW:s större events och presentera teknisk information
• Rapportera nya fel och kvalitetsavvikelser till produktutveckling
• Validera reparationsinstruktioner för tekniska kampanjer
• Tillhandahålla fjärrdiagnostik och programmering (IRAP) till återförsäljare
• Ge support på plats hos återförsäljare vid behov
• Ansvarig för att utrustning, datorer och system vid varje utbildningskurs hos BMW:s Training Center
Om dig vi söker
För att lyckas i denna roll ser vi att du är van vid att arbeta i en tekniskt supporterande roll i ett högt tempo. Det är en fördel om du har erfarenhet från att arbeta hos en återförsäljare inom eftermarknad. Du bör ha god kommunikativ förmåga och vara en trygg presentatör.
Du har många interna och externa kontaktytor, därför bör du ha god förmåga att kunna presentera och diskutera ämnen tydligt och med självförtroende. Som person är du prestigelös, driven och lyhörd. Du har hög stresströskel och är en duktig förhandlare samt har förmågan att påverka. För att kvalificera till tjänsten ser vi att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom teknik eller motsvarande
• Minimum 5 års erfarenhet från likande roll
• Gärna arbetat med premiumvarumärke och/eller i internationellt bolag tidigare
• Bra kunskap och förståelse i system som Tsara, FASTA, PQM och ISTA
• Fördel om du har arbetat med eftermarknad hos en återförsäljare
• A-behörighet ett plus
• Är du certifierad BMW Master Technician är detta meriterande
Om BMW
Ända sedan 1923 har BMW utvecklat motorcyklar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW Motorrad ska få den bästa möjliga upplevelsen på en motorcykel präglad av kvalité, säkerhet och framåtanda.
Hos BMW Motorrad börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar – inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss.
Intresserad?
Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym. Detta är ett föräldravikariat med anställning hos BMW fram till årsskiftet. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Letar du efter en spännande utmaning? Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos BMW; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Tjernström, victoria.tjernstrom@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52