Teknisk support till multinationellt företag

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en teknisk support. Vår kund är ett multinationellt företag som säljer aluminiumprofiler som används inom nybyggnation samt vid renoveringar. De har ett brett produktsortiment som ger maximal säkerhet och minimalt underhåll. Företaget befinner sig i en expansiv fas och du har nu möjlighet att bli en del av detta spännande företag. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Arbetsuppgifter: Rollen som teknisk support innebär orderberedning och du kommer agera som ett filter mellan säljare och kund. Du kommer att utföra beräkningar på hållfasthet, vindtryck, dragvärden och tryckvärden samt göra kalkyleringar på projekt. Du ansvarar också för hantering av reklamationer, lösa transportförseningar samt arkivering. Vid anställning kommer du få en gedigen introduktion och utbildning i Belgien i deras konstruktionsprogram. Utvecklingsmöjligheter: Vår kund ser långsiktigt på tjänsten och det finns mycket goda chanser till anställning hos kund. Hos vår kund finns flera utvecklingsmöjligheter då det är ett stort multionationellt företag som finns i 60 länder och det är upp till dig vart det ska sluta. Vi söker dig som: Har ett stort tekniskt intresse och med mycket god datorvana. Du är utbildad ingenjör alternativt KY med rätt inriktning. Har kunskaper inom hållfasthet. Kunskaper av CAD och förstår dess innebörd då det kommer att vara mycket arbete i ett liknade program. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då det tillkommer kontakt och dokumentation på båda språken. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektkalkylering och av kundkontakt via telefon. För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad och engagerad då du ska hantera kunder och intern personal i olika situationer. Som person är du driftig och villig att utvecklas. Du är öppen för nya intryck och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Vi ser gärna att du som person är noggrann, prestigelös och bidrar till en positiv stämning på jobbet. Ett utdrag ur belastningsregistret och/eller en kreditupplysning kan komma att göras i samband med anställning. Start: Omgående Omfattning: Heltid med goda chanser till anställning hos kund Arbetstid: Kontorstider Lön: Enligt avtal Plats: Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Besiktningsman Töreboda

Besiktningsman Töreboda

14 november 2024

13 november 2024

Besiktningsman Malmö/Ystad

Besiktningsman Malmö/Ystad

5 november 2024