OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett teknikintresse och gillar problemlösning? Då kan rollen som teknisk support på Nexa vara något för dig. Här får du vara med och utveckla Nexas supportfunktioner samtidigt som du blir en viktig länk mellan produktutveckling och konsument.
Om företaget
Nexa utvecklar och marknadsför produkter inom trådlös styrning (Smarta Hem) och brandskydd (Trygga Hem). Vi har ett flertal produktvarumärken som säljs via de största butikskedjorna inom gör-det-själv segmentet samt el-grossister och andra samarbetspartners runt om i Norden.
Våra trådlösa produkter och system för hemautomation förenklar vardagen i miljoner hem och vårt kompletta sortiment för brandskydd är det självklara valet för ett tryggt och säkert hem. Vår vision är att tillhandahålla ett komplett sortiment för hemautomation och brandskydd, för ett tryggt och smart hem.
Sedan starten 1997 har Nexa haft sitt huvudkontor och lager i Göteborg. I januari 2014 blev Nexa en del av den börsnoterade OEM International-koncernen med verksamhet i 14 länder och en omsättning på ca 3,3 miljarder.
Dina arbetsuppgifter
Idag består Nexa av 12 medarbetare på huvudkontoret i Sisjön, Göteborg. Du kommer att ingå i företagets produkt och utvecklingsteam och få en viktig roll för att vara med och forma hur Nexas framtida erbjudande inom Smarta och Trygga hem kan se ut.
Som teknisk support är du tillgänglig för kunderna via telefon och e-post för att besvara t.ex. installations- och teknikfrågor. Kundkontakten innefattar direktkontakt med slutanvändare samt kontakt med personal hos återförsäljare och installatörer.
Du kommer även arbeta med att förbättra och utveckla Nexas supportfunktioner för att erbjuda en bättre kundupplevelse och service. Det kan t.ex. handla om att ta fram och anpassa installationsmanualer, användarbeskrivningar och produktinformation.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:
• Telefon- och mailsupport
• Dokumentera och följa upp ärenden
• Kontaktyta mellan slutanvändare och utveckling
• Utveckling av produktinformation på hemsidan
• Hantering av reklamationer och produktärenden
• Funktions- och produkttestning
Din profil
Vi söker en motiverad problemlösare med teknikintresse. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer. Då du erbjuds en fri roll med möjlighet att själv sätta din prägel på Nexas support och kommunikation mot kunderna är det viktigt att du som person är självgående och tar initiativ till att driva ditt arbete framåt.
Eftersom tjänsten innebär regelbundna kundkontakter behöver du kunna uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt i tal och skrift på både svenska och engelska.
Meriterande kompetens
• Intresserad av hemautomation & smarta hem
• Tidigare erfarenhet av kundsupport
• Enklare kunskaper eller intresse för programmering
• Grundläggande elkunskap
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringsprocessen har Nexa ett samarbete med Skill. Tjänsten innebär en direktanställning på Nexa. Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ben Saeang, ben.saeang@skill.se.