Teknisk Support till Ngenic

Teknisk Support till Ngenic

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse och vill arbeta i en roll med stort kundfokus? Värdesätter du kundrelationer och drivs av att ge bästa tänkbara service till kunden? Då är det tjänsten för dig!

I rollen som Teknisk Support hos Ngenic får du en viktig roll inom kundservice och får vara en del av en spännande förändringsresa. Ngenic arbetar med digitalisering av energibranschen och levererar bl.a. mät- och styrsystem för små och stora fastigheter. Ngenic hjälper konsumenter, fastighetsägare och energibolag att bidra till ett mer hållbart samhälle.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet går ut på att hantera och lösa inkommande supportärenden via mail och telefon. I första hand hjälper du kunder med produkterna Ngenic Tune och Track samt hur de fungerar med kundens system. Det kan vara allt ifrån inkoppling i fastigheten och intern/extern uppkoppling mot internet till felsökning och analys i våra interna system. De kunder du arbetar med är i första hand privatpersoner, bostadsrättsföreningar och energibolag.

Vem är du?
Vi söker dig som gillar att ge god service, till både kunder och kollegor. Som person är du lösningsorienterad och har en förmåga att kunna ta även de svåra samtalen och vända dem till något positivt. Du har en fallenhet för att förklara komplexa saker på ett lättförståeligt och tillmötesgående sätt och är snabblärd och social. Du är bekväm med att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift och du har god datorvana. Det är meriterande om du har förståelse för värmepumpar, reglerteknik, nätverk eller fjärrvärme. Har du dessutom erfarenhet från teknisk support kan du vara helt rätt för positionen.

Ngenic erbjuder en gedigen upplärning för denna roll. Det innebär att erfarenhet är meriterande men att vi kommer lägga mycket stor vikt vid dina personliga kvalitéer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på Ngenics huvudkontor i Uppsala och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök gärna redan idag.


Om verksamheten
Ngenic är ett snabbväxande företag inom fastighetsautomation och kunderna blir allt fler. Vi levererar mät- och styrsystem för små och stora fastigheter samt överordnade system för optimering av energidistribution. Ngenic är en ledande aktör inom digitalisering av energi- och VA-branschen med huvudkontor i Uppsala.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024