OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du har ett teknikintresse och en mycket hög servicekänsla kan vi utlova ett varierande och utvecklande arbete i en global organisation! Läs mer om tjänsten som teknisk support och ansök redan idag!
Om företaget
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Avdelningen ansvarar för funktionen teknisk kundsupport som innefattar driftstöd, daglig övervakning samt all den tekniska supporten som krävs för detta. Ansvaret omfattar hela kedjan från att stödja, utveckla och underhålla våra system/verktyg/processer till att leverera driftstöd samt den dagliga övervakningen av turbiner runt om i världen.
Som teknisk support arbetar du med att koppla upp nya maskiner samt som support för existerande uppkopplingar. Uppgiften innebär tätt samarbete med kundprojektledning och slutkund. Du kommer också att identifiera fel/brister och uppdateringar i det vi kallar för Data Collector (SQL databas på site) som samlar in driftdata från våra turbiner runt om i världen.
Data hämtas automatiskt hem till en central databas varje natt för att på dagtid göra analyser, viktigt är också att support av kommunikationslänken fungerar och att vid avbrott identifiera felet samt implementera åtgärder. Datacollectorerna är installerade i en windowsplattform med kommunikation via OPC till styrsystemet varför erfarenhet av felsökning i liknande miljö är ett plus.
Du skall även upprätthålla fjärranslutningar och stödja kund i frågor om densamma samt vara väl insatt i IT-säkerheten för de fjärranslutningar som Siemens tillhandahåller.
Arbetsuppgifter i tjänsten som teknisk support är bland annat:
• Konfigurera nätverk för att fjärransluta till Turbinernas kontrollsystem
• Ärendehantering/Support för existerande fjärranslutningar
• Konfiguration av mjukvaran Data Collector
• Konfiguration och felsökning av nätverk (TCP/IP)
• Konfiguration och felsökning av Microsoft Windows (547 Industridatorer)
• Utveckla och följa verksamhetens processer
Din profil
Serviceminded och strukturerad är två ledord som är viktiga i den här rollen. Detta eftersom gruppen hanterar en stor mängd kontakter och uppdrag och skall leverera service med kortast möjliga svarstider samt kvalitet i världsklass. Rollen kräver en hög serviceanda och eget driv för att ha förmåga att lösa uppgiften samt att kunna lära sig och förstå verksamheten och organisationen. Det är viktigt att du trivs med många kontakter på en global nivå och att du lätt för att bygga nätverk.
För tjänsten krävs även följande:
• IT-kompetens, (TCP/IP, MS SQL, Windows)
• Kontrollsystemserfarenhet ett plus
• Kundfokus och har utpräglad känsla för service
• Har goda kunskaper i Engelska både i tal och skrift
Om du finner ovanstående intressant kan vi utlova ett varierande och utvecklande arbete i nära kontakt med kund samt övriga funktioner på företaget!
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson på david.herrwaldsson@skill.se eller 011-199471
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.