Teknisk support till specialistföretag inom IT-drift

Arbetsbeskrivning

Är du serviceminded med ett stort intresse för IT? Nu har du chansen att få vara med och stärka upp en förstklassig helpdesk ute hos vår kund som deras supporttekniker.


Passar vi dig?

Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Din vardag

Du kommer att sitta i ett härligt team med bra sammanhållning och kollegor som du kan bolla olika problem med. Tillsammans med de andra i helpdesken kommer du att göra felsökningar, kontoadministration, installationer av program samt lösa diverse kommunikationsproblem. Arbetet innebär support via telefon, mail och fjärrstyrning.

Tjänsten är placerad i Norrort, arbetstiden är schemalagd dagtid och kan i vissa fall även innefatta jobb på kvällar och helger.

För rätt person kommer tjänsten övergå till en tillsvidareanställning hos vår kund hyfsat omgående!


Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasial IT-utbildning alternativt YH- eller KY-utbildning. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arbete i helpdesk samt goda kunskaper i följande:


Windows XP/ Vista /7 /8
Active Directory
Citrix
Ms Office
Erfarenhet av arbete i olika Remoteverktyg


Du som har ett stort intresse för IT och teknik samt har lätt för att kommunicera kommer att trivas bra med jobbet. Vi värdesätter att du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt. Då jobbet innebär mycket kundkontakt och dokumentation är goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, en förutsättning.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Johanna Nybom på johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på rebecca.levy@wiseit.se.

Vi ser fram emot Din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 maj 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024