OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniskt intresserad och nyfiken på nya innovationer – beskriver vi dig då? Vill du dessutom jobba med support i ett glatt gäng på ett internationellt bolag i stark tillväxt? Då välkomnar vi dig till Stiga!
Om företaget
STIGA-koncernen har levererat innovativa och högkvalitativa trädgårdsredskap, maskiner och utrustning i Europa i mer än 90 år. Baserat på vår erfarenhet och kompetens av underhåll av gräsmattor och trädgårdar runt om i världen, har vi förfinat vårt sortiment för att göra det till den bästa möjliga kombinationen av teknik och prestanda utifrån användarvänlighet och kundnytta. Vi fokuserar på innovation för att kunna designa trädgårdsutrustning som hanterar uppgiften perfekt, varje gång. Som ett resultat av detta har vi blivit en av de snabbast växande tillverkarna av trädgårdsprodukter i Europa. Idag omsätter koncernen ca 500 MEUR och har ca 1.250 anställda runt om i världen med huvudkontor i Castelfranco, Veneto i Italien. Dotterbolaget STIGA AB med sitt säte i Tranås fokuserar på sälj/marknad för den svenska marknaden.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk support arbetar du med att ge tekniskt stöd och bidra med din kompetens gällande Stigas produktsortiment till återförsäljare, serviceverkstäder och slutkonsumenter med inriktning mot deras robotsortiment. Tjänsten innebär även att du hanterar reklamationer och aktivt medverkar till att driva utvecklingen av arbetsmetoder, processer och förbättringar framåt.
Stiga står inför en stor lansering av robotsortiment under våren där denna roll kommer vara en aktiv spelare och få vara delaktig på denna spännande resa. Du blir en del av ett team om 10 kompetenta kollegor som gärna delar sin kunskap och erfarenhet med en ny kollega. Arbetet är förlagt i Tranås och du rapporterar till Service Manager.
Din profil
Du som söker har en utbildning inom el, teknik eller maskin på lägst gymnasienivå och har erfarenhet från arbete inom sälj, service eller teknik. Du är en van användare av Officepaketet och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande. Resor både utrikes och inrikes kan förekomma inom tjänsten vilket kräver att du har B-körkort.
För att trivas i rollen bör du vara serviceinriktad och eftersträva en roll med tät kundkontakt där du får ge det lilla extra i varje kontakt. Du har lätt för att skapa nya relationer till både kunder och kollegor där du får användning för dina sociala skills och kommunikativa förmågor. Vidare ser vi gärna att du beskriver dig själv som en lösningsorienterad person med ett stort teknikintresse, både teoretiskt och praktiskt.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Stiga med Skill. Du är varmt välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vi föreslår att du söker redan idag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivia Cedervall på 036-18 83 03 eller olivia.cedervall@skill.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.