OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för IT och teknik? Vill du jobba med kundservice och teknisk support i ett mindre bolag? Sök här!
Nu söker vi en ny kollega inom teknisk support till Talk Telecom, IT-bolaget som erbjuder skräddarsydda lösningar inom IP-baserade anslutningar med ljud och bild. Här kommer du vara med och bidra till en kundservice i toppklass och få möjlighet att lära dig allt inom olika typer av nätverks- och molnlösningar för företag.Det här jobbet passar dig som har ett brinnande intresse för IT och som dessutom gillar att lösa problem och hjälpa andra. Har du dessutom jobbat med teknisk kundtjänst eller har studerat IT är det såklart ett stort plus, men inget krav. Låter detta som ett passande jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
På Talk Telecom kommer du bli en del av ett tight team där alla bidrar till ett bra samarbete att nå nya framgångar. Förutom att du kommer få jobba med att lösa kluriga, tekniska problem kommer du få möjlighet att ständigt lära dig mer genom att ta dig an nya arbetsuppgifter. Förutom detta, kommer du också ha kontakt med externa kunder och få chans att lära dig mycket om hur branschen fungerar.
Hos Talk Telecom omfattas du såklart av kollektivavtal. Förutom detta har du b la också tillgång till 25 dagars semester om året samt parkering vid kontoret till ett förmånligt pris.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Talk Telecom erbjuder olika lösningar inom IP-baserade lösningar inom ljud och bild för företagskunder (stora som små). Detta kan exempelvis handla om sätta att upp struktur för videosamtal, ställa in trådlösa telefonisystem eller konfigurering av hårdvara.
Som teknisk support kommer du i huvudsak att hantera inkommande supportärenden, det betyder att du:
• Tar emot ärenden över telefon och mail
• Sköter anslutande administration, registrerar i ärendehanteringssystemet och ansvarar för att ärendet stängs när det är slutfört
I rollen kommer du också få möjlighet att jobba med en del annat, exempelvis genom att närvara på kundmöten, supportera kollegor i tekniska ärenden men också bidra till utveckling om hur ni som bolag kan göra era processer och produkter mer effektiva.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
På Talk Telecom är du en del av ett mindre bolag på ca 10 anställda. Kontoret ligger i Häggvik strax norr om Stockholm, i närhet av kommunikationer såsom buss och pendeltåg.
Start sker enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Anställningen är tillsvidare men börjar med 6 månaders provanställning.
VEM ÄR DU?
För den här rollen söker vi dig som har ett stort intresse för IT/teknik och drivs av att jobba med något du verkligen tycker om. Kanske har du satt upp egna servrar hemma eller felsökt routrar och brandväggar för att lösa problem med nätverket? Oavsett vad, tror vi att du har en god förståelse för IT och vet hur nätverk fungerar i praktiken. Meriterande är såklart om du har jobbat i en servicefunktion tidigare, allra helst inom just IT-support, men det är inget krav. Eftersom att du kommer jobba både på svenska och engelska, ser vi att du har flytande kunskaper i båda språken.
Som person tror vi att du har en känsla för struktur och gillar att nå mål med uppsatta deadlines. Du är duktig på att lösa problem och kan hantera ärenden på ett lugnt och metodiskt sätt. Förutom detta är du också en person som gillar att ge service och jobba tillsammans med dina kollegor för att nå goda resultat.
Sammanfattningsvis: Med rätt mindset, en god känsla för service och ett stort intresse för att lösa kluriga tekniska problem kommer du att trivas hos Talk Telecom!
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07