OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Telia är en nordisk teleoperatör. Telia Sverige har cirka 6000 duktiga kollegor som möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Telia är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om.
Din roll
Du kommer i rollen som teknisk support att ingå i ett team i Växjö som arbetar med felsökning och kundservice men även ha kontakt med kollegor på resten av avdelningen och runt om i Sverige. Du kommer främst att arbeta med att hantera inkommande samtal och mejl från patienter och personal kopplade till hälso - och sjukvården angående IoT-lösningar. Du kommer i första hand att arbeta med två tjänster: IBD-home och Telia health monitoring som möjliggör hemtestning och mätning av puls, vikt och liknande där provsvar och värden kopplas direkt till läkare/vårdcentral. I rollen som teknisk support kan det också förekomma arbete med IoT-lösningar och SIM-kort kort i allt från hundhalsband till fordon och kylskåp där du supporterar fel med uppkopplingen
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Teknisk support mot privatkunder angående IoT-lösningar såsom IBD-home och Telia health monitoring
- Hantera ärenden via telefon, mejl och systemportal.
- Felsökning
- Kundservice
Tjänsten är på heltid och placeringsort är Växjö. Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse och du arbetar kontorstider. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Clevry men att du sedan blir direkt anställd hos Telia. Frågor om Telia eller om rollen ställs till Clevry och ansvarig rekryterare, i detta fall Molly Håkansson (molly.hakansson@clevry.com). Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdag.
Din profil
Vi söker dig som har en fullständig gymnasieexamen och som talar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om har någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik eller mjukvara, dessutom är tidigare erfarenhet av kundservice inom IT meriterande men inget krav.
Du som person är detaljinriktad, självständig och ihärdig med ett tekniskt intresse. Du är serviceinriktad, anpassningsbar i fråga om förändring och tar dig an uppgifter på ett lugnt och systematiskt sätt. För att lyckas i den här rollen är du intresserad av att utvecklas och har en ambition att lära dig mer. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på ( molly.hakansson@clevry.com) Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)