Teknisk support till vår IT avdelning

Teknisk support till vår IT avdelning

Arbetsbeskrivning

Nemo-Q international AB har i många år arbetat med kösystem, kundflödeshantering, Digital Signage och bokningssystem runt om i värden. I Sverige som är vår hemmamarknad är vi med stolthet den största leverantören och våra kunder är bl.a. myndigheter, regioner, kommuner, banker, apotek, sjukhus, vårdcentraler, butiker, transport, flyg o tåg mm.
Våra mest relevanta tjänster är:
- Kö och ankomstsystem
- Bokningssystem / Besökssystem
- Statistik och analyseringsverktyg.

Vår affärsmodell bygger på att ha centraliserade system som samlar all relevant data och funktionalitet på en central plats inom kundens egen organisation.
Den centrala informationen används för övervakning och distribution av organisationens resurser. En stor styrka är att våra produkter kan byggas samman vilket innebär att en kund som har flera av våra lösningar kan använda sig av samma kiosk (pekskärm, skrivare ).
Som medborgare/kund/patient kan man via våra system planera sina besök för att minimera belastning, stress och negativa attityder gentemot dem i syfte av att skapa ett mer strömlinjeformat samhällsflöde.
Företaget hanterar allt från beställning, lagerhantering, marknadsföring och utveckling till produktion och leverans. Från Sollentuna styrs både den svenska och den internationella marknaden.
Om tjänsten:
Här kliver du in i ett härligt team som präglas av god samarbetsförmåga med en blandning av såväl juniora som mer seniora kollegor. Ett starkt kundfokus och ett tydligt mål med att hjälpa kunden med sitt system. Du möts av en varm, välkomnande kultur med högt i tak och fokus på problemlösning. Ledarskapet präglas av ”frihet under ansvar”.
Vi söker dig som har intresse för IT och viljan att hjälpa kunder med sina system. Du har en grundläggande datorvana. Du kan installera om en Windowsdator och du kan koppla in skrivare, kortläsare, scanners, pekskärmar m.m. Våra system har under åren gått från specificerad egenutvecklad hårdvara mot en mer standardiserad hårdvara och är idag en blandning av båda delarna. Våra system verkar i Windowsmiljö men det finns även en del Linux enheter.
Arbetsuppgifter:
I rollen som IT-tekniker hos Nemo-Q erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder, IT-miljöer och teknologier samtidigt. Arbetsuppgifterna består primärt av first- och second-linesupport inom vår egenutvecklade produkt, I våra system använder vi Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup m.fl. Du hanterar ärenden via ett ärendehanteringssystem, per telefon och mejl. Du tar ägandeskap för tilldelat ärende och ansvarar för att analysera, bedöma och fel avhjälpa ärendet från början till slut. Vid mer komplexa ärenden finns möjlighet att eskalera till third- linesupport.
Du kommer att arbeta med felsökning och support på bland annat:
- Klienthårdvara
- Kringutrustning
- Nätverk
- Programvaror

Din profil och kvalifikationer:
Ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Nemo-Q International AB är kvalitetscertifierade enligt ISO9001.
Nemo-Q International AB är miljöcertifierade enligt ISO14001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NEMO-Q INTERNATIONAL AKTIEBOLAG SOLLENTUNA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2023
  • Ansök senast: 28 augusti 2023

Postadress

Hammarbacken 12
SOLLENTUNA, 19149

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024