OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Bee Bemanning AB söker just nu en konsult till vår kunds tekniska support i Mörby, Stockholms län.
Företaget grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering.
Uppdraget
I rollen som first line support medarbetare arbetar du med hjälpa kundens installatörer/kunder att få snabbare hjälp på sitt problem. Detta innebär att du tar emot de första inkomna samtalen där din uppgift blir att;
1) Slussa kunderna vidare till rätt avdelning
2) Registrera supportärenden i system
3) Få installatören/kunden att ladda ner kundens tekniska appar för framtida självhjälp.
4) Vidare kommer du att vägleda kunderna i apparna för att kunna lösa deras problem. Går det inte att lösa problemet så uppdateras ärendet i systemet och slussas vidare till Second Line Support där vår kunds kyltekniska specialister arbetar.
Vem är du
Vår kund söker dig som är tekniskt intresserad, har utbildning eller erfarenhet inom kylteknik och älskar att arbeta med kundservice. Önskemål från kunden är att du tidigare använt telefon och dator som arbetsredskap från exempelvis helpdesk/callcenter/kundtjänst. Följande egenskaper är viktiga för att passa in i rollen.
Kommunikativ.
Trivs att arbeta självständigt.
Lugn.
Lyhörd.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Vid frågor om tjänsten, kontakta Philip Börjesson på 073-7349388.
Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom kylbranschen som löpande löser rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet. Bolaget drivs av en ledning med lång erfarenhet från både rekryterings- och kylbranschen.