Teknisk support till Wittur AB

Arbetsbeskrivning

Om Wittur AB

Wittur Sweden AB förser den svenska, norska, danska och finska marknaden med komponenter och kompletta lösningar till hissbranschen. Bolaget grundades 2001 och är ett dotterbolag inom Wittur koncernen. De är idag ca 25 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som omsätter omkring 180 mkr årligen. Wittur koncernen består i sin tur av ca 4800 medarbetare och är verksamma i över 50 länder runt om i världen.

Wittur Sweden erbjuder det lilla företagets sammanhållning och gemenskap med de fördelar det innebär att vara en del av en internationell koncern. Företaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Här uppmuntras eget och individuellt ansvar, oavsett vilken position en medarbetare har inom företaget.

Om rollen

Nu söker Wittur en ambitiös medarbetare som delar deras värderingar om hög servicenivå och att alltid leverera tjänster och produkter av högsta kvalitet. I rollen som teknisk support specialist kommer du att samarbeta med bl.a. säljavdelning, kund tekniker, lager samt logistik och du kommer att tillhöra ett team på 3 personer.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Teknisk orderförberedelse utifrån kundbehov på följande:
- Konfigurering av styrskåp - förberedelser, installation, programmering och test samt tillförsel av tillbehör

-Tablåmontering - förberedelser, installation och programmering.

-Intern och extern teknik- och säljsupport för hela Witturs produktportfölj.

Efter introduktionsperioden kommer rollen att breddas inom eftermarknadssegment, kundklagomål och reklamationer med uppföljning från A till Ö samt analyser. Vi söker därför dig som drivs av utveckling och trivs i en dynamisk miljö samt arbetar på ett proaktivt sätt.

Om dig

För att passa i rollen hos Wittur ser vi att du är en service- och kundinriktad person med god förmåga att kommunicera och du har erfarenhet av att arbeta självständigt såväl som i grupp. Att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt är en nödvändighet. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser att du är en effektiv och initiativtagande person som arbetar proaktivt och strukturerat samt är duktig på att handskas med människor samtidigt som du tycker om när det händer saker.

Kvalifikationer

- God datorvana och kunskaper inom Officepaketet, särskilt Excel.

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift.

- B-körkort.

- Utbildning inom El eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi ser det som mycket meriterande med kunskaper och erfarenhet från hissbranschen, så som arbete med elinstallationer, har el behörighet och felsökning. Har du tidigare arbetat i en teknisk roll med fokus på kvalitetsarbete samt haft CRM som ditt dagliga verktyg är det även meriterande för rollen.

Tillträde, omfattning och arbetstider

Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget arbetar 40 timmars arbetsveckor och har sina lokaler i Spånga. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Wittur. För anställningen så tillämpas provanställning men löper sedan på tills vidare. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 8 juli 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024