OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Technical support & trainer / Teknisk support och utbildare Hedin Electric Mobility
Hedin Electric Mobility startar upp som distributör i Sverige för varumärketBYD personbilar.
Med mer än 27 års erfarenhet av batteriforskning och -utveckling är BYD globalt känt för sin banbrytande teknologi och världsledande innovationer inom eMobility-lösningar för alla typer av transporter, inklusive elbussar, lastbilar, skåpbilar och personbilar. Sådan innovation inom grön teknik har varit grundläggande för att BYD ska bli en av världens ledande tillverkare av New Energy Vehicles och avgörande för framgången för dess personbilsverksamhet. BYD är den enda NEV-tillverkaren som har utvecklat sina egna system för drivlinor, kraftbatterier, bilhalvledare, drivmotorer och motorstyrningssystem.
I vårt helt nystartade bolag, Hedin Electric Mobility, där vi har sikte på att lanseraBYD som ett helt nytt varumärke inom Hedin Bil och på den svenska marknaden, söker vi nu efter en driftig och kreativ själ som kan se till att vår lansering och varumärkesrelease blir lyckosam.
Är du vår nya Technical support som är redo att hoppa på vår spännande tillväxtresa?
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara med och starta upp och lägga grunden för servicemarknaden i vårt helt nystartade bolag, Hedin Electric Mobility, där vi har sikte på att lansera BYD som ett helt nytt varumärke inom Hedin Bil. Du kommer att arbeta i ett mindre bolag med stark tillväxt.
I rollen kommer du på ett nytänkande och kreativt sätt vara delaktig att ta en stark marknadsposition för servicemarknaden för Hedin Electric Mobility. Du kommer bland annat att ansvara för teknisk support och utbildning av duktiga tekniker bland våra återförsäljare, detta sker både onsite och offsite. Vidare kommer du att arbeta med analys av återkommande ärenden och föreslå tekniska lösningar för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet.
Placering är på Hedin Electric Mobilitys huvudkontor i Mölndal. I rollen rapporterar du till Servicemarknadschefen.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Teknisk support/utbildare för BYD är du tekniskt lagd, en god kommunikatör och entusiastisk. Du förväntas få saker att hända och har styrkan att gå utanför boxen. Du är driven har förmågan att identifiera förbättringsområden och ha handlingskraft i genomförandet. Du har en förmåga att bidra till nöjda kunder och kan kontinuerligt utmana och förbättra arbetssätt. Du förväntas ta ett stort eget ansvar och ständigt arbeta för att kvalitetssäkra servicemarknaden. Slutligen trivs du i en roll där den ena dagen inte är den andra lik och är bekväm i att säkerställa kompetensutveckling på lång sikt.
Vi behöver dig som är…
En teknisk stjärna
Kommunikativ och pedagogisk
lösningsorienterad och får saker att hända
motiveras av utmaningar
stimulerad av en roll som ger möjlighet till utveckling och ansvar
vill vara med från början och påverka och sätta ramverk och processer
I rollen ser vi att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Vad erbjuder vi dig?
Rollen innebär en fantastisk möjlighet för dig som vill vara en del av ett framgångsrikt bolag med kraftig expansion och med mycket eget ansvar. I rollen får du ta del av fina förmåner och ett generöst friskvårdsutbud. Tjänsten är på heltid med en provanställning på 6 månader.
Hantering av ansökningar
Låter detta spännande och som nästa steg för dig? Då ska du ansöka redan idag!
Vi behandlar ansökningar löpande och vår ambition är att tillsätta rollen så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23