OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för professionell försäljning och att kontinuerligt utveckla och förbättra? Tycker du om att representera ett starkt varumärke och ta mycket ansvar? Då har vi tjänsten för dig!
Lindab
Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa med lösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande. Koncernen omsatte 9 166 MSEK år 2020 och är etablerad i 24 länder med ca 5 000 medarbetare. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne.
Lindab Sverige AB är det svenska försäljningsbolaget med ca 230 anställda fördelade över våra 30 butiker med lager. Huvudkontoret ligger utanför Ängelholm.
Ditt nya jobb
Vi söker en driven och målmedveten person med social kompetens till teamet som driver vår centrala avdelning för teknisk support, 2nd line support, inom ventilation och inneklimat.
Du kommer tillsammans med kollegorna på Kundtjänst vara navet i vår verksamhet och säkerställa att våra medarbetare och våra externa kunder får den hjälp och information som behövs för våra produkter och lösningar, där fokus i alla lägen är att lösa kundens utmaningar.
Du arbetar aktivt med att supportera och då även sälja in våra produkter till ventilationsentreprenörer och konsulter, där kompetens, pålitlighet och lösningsorientering är viktiga framgångsfaktorer.
Din viktigaste uppgift är att tillsammans med kollegorna vara en central professionell och kompetent partner till Lindabs kunder i Sverige.
Tjänsten är placerad på vår kundtjänstavdelning i Malmö. Kundtjänst Ventilation är en teknisk och administrativ backoffice funktion för både Lindabs kunder och våra egna säljare.
Din profil
Du har en hög teknisk förståelse, god kommunikationsförmåga och är strukturerad, engagerad och målinriktad.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom VVS-området och har någon typ av relevant utbildningsbakgrund
Du har en stor social förmåga och känner dig bekväm i kontorsmiljö med telefon och mail som dina kommunikationsmedel.
Du är lösningsorienterad och van vid att arbeta självständigt men uppskattar också att ingå och utvecklas i ett team.
Du har ett stort personligt driv och en vilja att alltid göra det ”lilla extra”.
Du är pedagogisk, tycker om att hjälpa andra och hitta lösningar på utmaningar som du ställs inför.
Du är driven, pålitlig och ansvarsfull.
Du vill vara en stolt representant för Lindab och våra högkvalitativa lösningar.
Kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst, då du kommer att ha mycket kommunikation med våra kunder. Vi ser gärna också att du har goda kunskaper i engelska då kommunikation internt med våra internationella utvecklings- och produktionsteam sker på engelska.
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Salomonsson, Chef Kundtjänst Ventilation och Inneklimat, på telefon 070-879 71 67.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 20 september 2021. Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb . Vi arbetar med löpande urval.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teknisk chef Vidar Hammersland
0346-71 48 06
070-668 76 06
Regionchef Peter Eriksson
070-213 13 17
Försäljningschef Mikael Hugosson
070-374 22 71
Filialchef Leif Caesar
011-495 49 61
Personalchef Malin Jönsson
0431-850 59
0730-88 88 58
Filialchef Fredrik Brandt
070-190 12 51
Filialchef Fredrik Brandt
070-1901251
Tekniskchef Vidar Hammersland
0346-71 48 06
Oscar Selling
060-658 67 34
Filialchef Jonas Letterlöv
042-402 22 12