Teknisk support/3rd line support till Fundler

Arbetsbeskrivning

Fundler är en fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital plattform. Vår affärsidé är att få dina pengar att växa. Smart och rättvist. Eftersom vi förenar mänsklig kompetens med teknik, får du alltid bästa möjliga förvaltning. Oavsett hur mycket pengar du sparar eller hur mycket erfarenhet du har av investeringar sedan tidigare. Att vara en del av Fundler, innebär att vara del av en verksamhet som handlar om lika delar kapitalförvaltning som techbolag.



Vem är du?

Arbetar du med teknisk support och brinner för felsökning? Är du en doer och som inte räds av ett teknisk detektivarbete i databaser fulla av komplexa transaktionsflöden? Då är du helt rätt för rollen som Teknisk support/3rd line support hos Fundler!

För att trivas i rollen bör du vara lösningsorienterad, ha en stor mängd tålamod och tycka om att ditt arbete bidrar till kundnöjdhet och affären i stort. Du är serviceinriktad, strukturerad, och målinriktad. Du har ett högt driv och gör ditt yttersta för att supporta dina kollegor och samarbetspartners på bästa möjliga sätt.

Du har en analytisk och logisk förmåga och ett outtröttligt mindset när det kommer till att lösa problem. Du är mycket noggrann och gillar att hantera administrativa uppgifter av repetitiv karaktär samtidigt som du lätt ser möjligheter till förbättring/ effektivisering/automatisering av befintliga flöden. Du är stresstålig och har lätt att självständigt prioritera ditt arbete.

Du har erfarenhet av att söka ut gruppera och summera data i SQL och har ett par års arbetslivserfarenhet i en liknande tjänst i teknisk support, 1st-3nd line support. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Det är ett stort plus om du har erfarenhet av:

Arbete inom bank/finans/försäkring med komplexa transaktionsflöden i depåhanteringssystem och därmed kunskap gällande vilka åtgärder som är tillåtna vid arbete i i dessa system.

Innehar en eftergymnasial examen inom relevant område.

Arbetsuppgifter:



- Hantera och felsöka incidenter/felaktiga transaktioner.
- Supportera organisationen och hantera ärenden via ärendehanteringssystem och mail.
- Korsreferera poster och ärenden i olika databaser för att felsöka främst inom SQL-databasstrukturer.
- Ta fullt ägandeskap över ärenden och eskalera till rätt person inom eller utanför organisationen vid behov. Följa upp och avsluta även de ärenden som har skickats vidare.
- Du kommer främst att arbeta i följande gränssnitt: SQL-editor, FA och Jira.




Du kommer att vara en mycket viktig pusselbit i Fundlers organisation och ditt arbete bidrar i hög grad till kundnöjdhet. Utöver det kommer du även att vara en värdefull funktion för att att avlasta Fundlers utvecklare samt dina kollegor inom back office och support. Utöver kontakt personer i den egna organisationen innebär arbetet även nära kommunikation med flera samarbetspartners, så som t.ex. SEB, FA, Bankgirot och Swish.



Du kommer att ingå i Fundlers Produktteam och rapportera till deras CPO.



Vad erbjuder vi:

Hos Fundler får du möjligheten att arbeta i en företagskultur som kännetecknas av ”högt i tak” korta beslutsvägar och där alla arbetar tillsammans som ett lag. Vi befinner oss i en Scale up-fas vilket kommer att ge dig en inblick i en intressant värld där organisationen växer och förändras i snabb takt.

Ditt arbete kommer att vara meriterande, spännande och utvecklande och ger stort utrymme för egna initiativ. Tempot är högt och förväntningarna är stora, men i gengäld får du arbeta med ett roligt team på vårt kontor på Östermalm i Stockholm där du har möjlighet att påverka och fortsätta utveckla en av Sveriges största oberoende rådgivare!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STACC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 9 april 2022

Liknande jobb


2 november 2024