OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en tekniker med god kommunikationsförmåga och bred erfarenhet från fordonsindustrin? Brinner du för att stödja våra återförsäljare i tekniska frågor? Då är här en spännande möjlighet för dig…
Återförsäljarsupport
Du kommer att vara en del av den tekniska avdelningen, där du kommer att ingå i vårt operations team. Du kommer i ditt dagliga arbete ha bred kontakt med våra återförsäljare i både Sverige och Danmark i teknisk support, och till din hjälp kommer du ha kompetenta kollegor. Då vi har verksamheter i hela Norden kommer du ha kollegor i olika länder. Arbetet kommer innebära frihet under ansvar och du kommer ges möjlighet att utveckla din kommunikativa och tekniska kompetens.
Du kommer att supportera våra återförsäljare i samband med tekniska problem. Du kommer främst att hantera support via e-post och telefon på varumärkena Hyundai, Jaguar och Land Rover.
Dina primära uppgifter kommer att vara:
- Stöd till återförsäljare i samband med tekniska utmaningar
- Felsökning och problemlösning, någon gång på plats hos återförsäljare
- Proaktivt söka kunskap om våra varumärken och modeller för att på bästa sätt supportera kollegor och återförsäljare
- Stöd till kollegor över olika avdelningar när det gäller tekniska frågor.
- Delta i relevanta evenemang, möten och kurser inom området
Du kommer utgå från våra fina lokaler på mycket pendlingsvänlig adress i Hyllie (Malmø). Resor inom återförsäljarnätverket i Sverige och Danmark samt till vårt huvudkontor i Kolding kommer förekomma.
Bra tekniska och kommunikativa egenskaper
Vi föreställer oss att du har några års erfarenhet från fordonsindustrin gärna från en liknande position. Du är utbildad bilmekaniker, eller har motsvarande kompetens och har därför bred teknisk kunskap och förståelse.
Som person är du detaljorienterad, strukturerad och har en proaktiv inställning till problemlösning. Du är en bra kommunikatör och lyckas förmedla lösningsförslag för komplexa tekniska utmaningar på ett lättförståeligt sätt. Du är nyfiken på ny teknik och tycker om att vara först att veta vad som händer.
Flytande kunskaper i svenskt/danskt tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska är en förutsättning för att kunna axla rollen, liksom goda datorkunskaper.
Teknisk kunskap om Hyundai eller Kia är en fördel men inte ett krav.
Är du intresserad?
Om det låter som en utmaning för dig ser vi fram emot att få din ansökan och ditt CV. Vi håller intervjuer fortlöpande och avslutar rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontakta chef för Teknik & Service, Per Møller Madsen, på telefon +454214 1080.
Vilka är vi?
Nic. Christiansen-koncernen är ett ledande företag i den nordiska fordonsindustrin och har cirka 775 anställda och omsätter 9 miljarder DKK. Förutom vår starka position i Danmark har vi också kontor i Sverige, Norge, Finland och Baltikum. Nic. Christiansen-koncernen består av ett antal företag som främst handlar om import och detaljhandel med bilar, reservdelar och tillbehör samt finansiering och leasing av bilar. Våra värderingar, integritet, ambition, sammanhållning och passion lever ut varje dag. Detta återspeglas bland annat i vår närvaro med kunder, kollegor och partners och våra anställda