Teknisk support/Kundsupport till Hager Elektro

Teknisk support/Kundsupport till Hager Elektro

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hager Elektro.

Om företaget:

Hager Elektro är en ledande leverantör av system, lösningar och tjänster inom elinstallation. Utbudet sträcker sig från eldistribution och kanalisation till strömställarsystem och smart fastighetsautomation för installation i bostäder och kommersiella fastigheter. Bolaget tillhör det tyska familjeägda företaget Hager Group med drygt 11 500 medarbetare, 23 produktionsanläggningar och med kunder i 96 länder. Trots sin storlek arbetar de hårt för en nära relation med sina slutanvändare och de ser det som en framgångsfaktor i den dagliga verksamheten. Det svenska bolaget Hager Elektro är ett sälj och marknadsbolag och de primära säljområdena är el-centraler, ledningskanaler, strömställare och det allt mer växande området automationsprodukter.

Vi söker nu en teknisk support till en bred roll som kommer utgå från Hagers kontor i Mölndal.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk support ansvarar du för den tekniska supporten för Hagers kunder. Ärenden inkommer via telefon och mejl där din huvudsakliga arbetsuppgift är att supportera och förse kunderna med lösningar och vägledning kring Hagers produkter. Du har i rollen ett nära samarbete med utesäljarna samt med resterade kollegor i supportteamet.

Supporten bemannar du tillsammans med ditt team, om fem personer, där ni hanterar tekniska frågeställningar rörande företagets produkter, vilket också kan ligga till grund för försäljning då säljarbetet primärt sker på inkommande samtal. I rollen ges det möjligheter för både personlig och professionell utveckling.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• El-teknisk utbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom relevant område/bransch, exempelvis som elektriker, hos en elgrossist
• Erfarenhet av kundkontakt
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort
• Meriterande med kunskap inom e-mobility

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser därför att du är en social lagspelare som uppskattar sociala kontaktytor såväl internt som externt. Du trivs med telefonen som arbetsverktyg och har för vana att möta och hantera olika typer av personer. För dig är det en självklarhet att komma med initiativ och du drivs av en händelserik vardag. Vidare är du van att driva ditt arbete framåt självständigt och trivs i en arbetsmiljö där du får möjlighet att ta ansvar i projekt. Slutligen ser vi att du har ett stort intresse för teknik.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 21 mars 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024