Teknisk supportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Bredband2 är en nationell leverantör av användarvänliga och snabba bredbandstjänster i fiberbaserade nät från Malmö i söder till Kiruna i norr. Kunderna erbjuds tjänster som kraftfull uppkoppling till Internet (1 Gbit/s), IP-telefoni, TV, lagring med backup, säkerhetslösningar och avancerade företagstjänster. Bolaget är en av Sveriges största leverantörer av fiberaccesser med över 100 000 bredbandskunder.

Bredband2 i Skandinavien AB (publ) grundades 1989 och har cirka femtusen aktieägare med notering på Nasdaq OMX Stockholm, First North.

Bredband2 förstärker nu sin support med ytterligare medarbetare. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten, då den tekniska supporten är vår främsta kanal för att hjälpa våra kunder och marknadsföra vårt varumärke och produkter.

Arbetsuppgifter

- Besvara inkommande samtal från kunder
- Besvara inkommande e-post från kunder
- Felsöka och lösa kundernas tekniska problem
- Arbeta i Bredband2s olika system för nät och IP-telefoni administration

Kvalifikationer

- Tidigare dokumenterad erfarenhet från teknisk support
- Serviceminded
- Lösningsorienterad
- Stresstålig

Vi erbjuder

- Goda möjligheter till utveckling i ett av Sveriges snabbaste växande teknikföretag.
- Modern och centralt belägen arbetsplats, nära till centralstation och lunchrestauranger.
- Möjligheten att arbeta på ett företag som alltid ligger i framkant.
- Friskvårdsbidrag


Tjänsten är på heltid 40/h i veckan.
Då tjänsten skall tillsättas omgående kommer urval ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Ohlin
040-6219767
Kundtjänstchef Anders Ohlin
0770518500
Servicemanager Magnus Hast
0406219765
Servicemanager Magnus Hast

Anders Ohlin

Head of Business Services Magnus Hast

Chef företagsservice Magnus Hast

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bredband2 AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 september 2014

Besöksadress

Södra Tullgatan 3
Malmö

Postadress

Södra Tullgatan 3
Malmö, 21140

Liknande jobb


2 november 2024