Teknisk supportmedarbetare

Teknisk supportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar till juni 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vårt kundföretag. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller överrekrytering.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Företaget är en ledande aktör inom IT-infrastruktur med en närvaro i flera länder och ett stort antal medarbetare. Företaget erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, inklusive hårdvara, mjukvara och konsultlösningar, för att hantera, drifta och utveckla IT-miljöer för sina kunder. Med en stark fokus på digitalisering och innovation stödjer företaget både privata och offentliga verksamheter i deras digitala omvandling. Företaget arbetar för att bidra till hållbar utveckling och stärka konkurrenskraften genom teknologiska lösningar.

Du blir en del av ett mindre team på fem personer där nära samarbete och högt ansvarstagande är centralt. Teamet är en del av en större servicedeskorganisation med 14 kollegor, vilket ger möjligheter till erfarenhetsutbyte och utveckling. Med tiden kan du fördjupa dig i mer avancerade ärenden eller delta i projekt, exempelvis systembyten.

Du erbjuds
• En dynamisk roll med varierande arbetsuppgifter och kundkontakter.
• En arbetsplats med stort engagemang och nära samarbete.
• Möjlighet att utvecklas och växa inom organisationen.
• Start omgående, med möjlighet att börja i december.

Arbetsuppgifter:

Som Servicedeskmedarbetare är du den första kontakten för kunderna, vilket innebär att du hanterar inkommande ärenden via telefon och mail. Du kommer att arbeta med kunder inom olika branscher med huvudansvar för någon eller ett mindre antal kunder. Detta ger en dynamisk och varierad arbetsmiljö.

Arbetsuppgifterna innefattar främst:
• Felsökning och problemlösning för både enskilda användare och kontorsmiljöer.
• Ärendehantering i våra system och vidarekoppling till rätt nivå vid behov.
• Kontakt med kundens IT-avdelning för att verifiera och lösa tekniska problem.
• Bidra till utvecklingen av rutiner och processer för servicedesken.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av kundtjänst och/eller teknisk support
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Svenska och engelska i tal och skrift

Vi söker dig som är drivande och initiativtagande, med en förmåga att ta ansvar och driva arbetet framåt även i situationer där rutiner inte är helt på plats. Du är lösningsorienterad och en skicklig problemlösare som snabbt analyserar situationer och hittar effektiva lösningar. Med din serviceinriktade och pedagogiska inställning kan du sätta dig in i kundens perspektiv och guida dem med tålamod och tydlighet. Du är kommunikativ och relationsskapande, bygger goda relationer med både kunder och kollegor. Vidare är du strukturerad och flexibel, vilket gör att du kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus, samtidigt som du anpassar dig smidigt till förändrade förutsättningar. Slutligen är du nyfiken och engagerad, med en vilja att ständigt utvecklas och en förmåga att se varje utmaning som en möjlighet att lära dig något nytt.

Övrig information:

Start: Omgående i december 2024
Plats: Luleå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2024
  • Ansök senast: 8 december 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024