OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer genomgår en stor digital förändringsresa. Fortnox drivs av en ständig energi av att utmana gamla ineffektiva arbetssätt hos företagen och ersätta dem med automatiserade tjänster och erbjudanden inom till exempel bokföring, fakturering, finansiering och anställda. Allt för att bidra till att göra företagen mer framgångsrika. Vi är idag en stark kraft och röst för över 367 000 framsynta företag som valt att digitalisera och effektivisera tillsammans med oss i vår företagsplattform.
För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring.
Om tjänsten
Teknisk support är vår avdelning som supporterar våra kunder inom konvertering till Fortnox system, API-lösningar samt ansvarar för second line support för dessa. I den här rollen fokuserar du på att hjälpa våra kunder byta till Fortnox system, från början till slut. Här säkerställer du att kundens övergång till att använda Fortnox produkter blir så smidig och enkel som möjligt, samt ansvarar för att kvalitetssäkra att all data importeras korrekt och är fullständig.
Vidare behandlar du ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem och löser eventuella tekniska konflikter som kan uppstå i importen. Du hittar en god balans i den tekniska hanteringen och dialogen med kunden tills ärendet är löst.
Om dig
Vi letar efter dig som vill investera din tid i ett bolag som ger dig möjligheter att växa som person. För den här rollen ser vi att du är du kommunikativ, noggrann, lyhörd och serviceinriktad. Du brinner för att hjälpa andra, har god datorvana och lockas av att få arbeta med teknisk problemlösning. Vi ser även att du är uppfinningsrik och gillar förändring, något som ständigt är aktuellt här på Fortnox.
Har du tidigare erfarenheter eller kunskap inom ekonomi, kundservice eller har arbetat med CRM-system är det meriterande.
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic SME. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarens bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.
Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Arbetsort: Växjö
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta Marcus Thuresson, marcus.thuresson@fortnox.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Andreas Fridell
072-245 21 70
HR chef Sara Nylén
070-3920963
Utvecklingschef Jesper Svensson
0470-78 50 00
Testchef Ronny Gunnarsson
0470-78 50 00
Eftermarknadschef Victoria Hubertsson
0709-13 29 46
HR chef Sara Nylén
0703920963
CIO Mikael Folkesson
0470-78 50 00
chef produktägare Marcus Thomasson
070-440 28 86
Kundservicechef Anna Tinglöf
073-530 20 80
Försäljningschef Sebastian Hjortsberg
070-817 77 71