OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom service & kundsupport för tekniskt avancerade produkter omfattande både mjukvara- och hårdvara? Gillar du att arbeta med problemlösning nära kund och ser dig själv som både kommunikativ och serviceminded?
Om tjänsten
Vår kund CellaVision söker efter en Teknisk Supportmedarbetare som har erfarenhet av att jobba med tekniskt avancerade produkter. Arbetet kommer omfatta problemlösning vilket kräver en förmåga att både beskriva och förklara åtgärder för att lösa situationer som avser installation och teknisk service. Du kommer att ingå i Customer Support avdelningen med placering i Lund. Service och supportarbete utförs primärt på plats i Lund via mail- och telefonkontakt med kund. Resor i mindre utsträckning kan förekomma för att supportera kunder på plats.
I din roll som Teknisk Supportmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Att stödja kunder inom installation, utbildning och teknisk service
• Rapportering till deras Customer Support Manager
• Ett nära samarbete med deras Försäljning- och Marknadsavdelning
• Ett ansvar över utbildning av säljorganisation och våra partners
• Planering av kundseminarier och utbildningsaktiviteter
Tjänsten som teknisk Supportmedarbetare innebär en direktrekrytering till CellaVision. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.
Om dig
Vi söker efter dig som har en eftergymnasialutbildning inom teknik, elektronik, datavetenskap eller liknande, alternativt har du arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdiga. Vidare ser vi att du har 2-5 års erfarenhet av att arbeta med tekniskt avancerade produkter.
Som person är det viktigt att du är strukturerad och systematisk i ditt arbete för att nå uppsatta mål. Du bör vara serviceminded och alltid sätta kunden i fokus. Kommunikation och lyhördhet är också viktiga egenskaper, liksom uppmärksamhet på detaljer och en stark problemlösningsförmåga.
Eftersom nästan all skriftlig kommunikation sker på engelska förväntas du behärska språket flytande i både tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• God dator- och nätverkskunskap samt genuint intresse för teknik
• Serviceminded och har ett tydligt fokus på kunder
• Har god problemlösningsförmåga
• Har god språklig och pedagogisk förmåga
• B-körkort och tillgång till bil
• Skriver och talar engelska obehindrat
• Erfarenhet från medicinteknisk bransch är meriterande
• Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om CellaVision
CellaVision är ett innovativt, globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer ledande system för rutinanalys av blod och andra kroppsvätskor inom sjukvården. Analyserna utgör ofta viktigt underlag för snabba och korrekta sjukdomsdiagnoser, tex vid infektioner och allvarliga cancersjukdomar. CellaVisions produkter rationaliserar manuellt laboratoriearbete, säkrar och stödjer effektiva arbetsflöden och kompetensutveckling inom och mellan sjukhus. Spetskompetens finns inom bildanalys, artificiell intelligens och automatiserad mikroskopering. Försäljningen sker via globala partners med stöd från moderbolaget i Lund och av bolagets 16 lokala organisationer för marknadssupport med direkt närvaro i över 40 länder. 2022 var omsättningen 639 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.
Läs mer om CellaVision: www.cellavision.com
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar CellaVision med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Rahma Mallek via Rahma.mallek@adecco.se alt. 0736 84 78 58
Har du några frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147