OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT/MT stöd har ett samlat ansvar för Region Norrbottens IT och Medicinsk Teknik (MT). I ett nära samarbete med kollegor i regionen medverkar vi till att regionens verksamheter har stöd genom bra IT och MT-lösningar. I vårt uppdrag ingår att se till att Regionen kan möta medborgarnas förväntningar på digitala lösningar inom hälso- och sjukvård och se hur ny spännande utveckling och teknik gör att vi kan leverera tjänster på ett nytt sätt. Ta chansen och var med på den resan tillsammans med oss.
IT/MT tekniksupport består av 16 medarbetare som arbetar som första linjens support till Regionen Norrbottens vårdverksamhet. Mängden uppdrag ökar med Regionens digitala utveckling och utbyggnad av digitala tjänster för patienter. En av våra medarbetare har valt att gå vidare till nya utmaningar och därför söker vi en ny medarbetare.
Vi söker
Vi behöver förstärka vårt fantastiska IT/MT supportteam! Därför söker vi dig som har avslutad gymnasieutbildning och har arbetslivserfarenhet från supportarbete. Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, du är serviceinriktad och har en god förmåga att samarbeta med andra. Du är lösningsorienterad och vill förenkla vardagen för våra kunder.
Du tillhör ett team där du arbetar självständigt, är ansvarstagande och har förmågan att koordinera och dokumentera aktiviteter tillsammans med ditt team. Du behöver kunna kommunicera väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat i ett ärendehanteringssystem samt om du har kunskap om Information Technology Infrastructure Library (ITIL).
Det här får du arbeta med
Som supportmedarbetare är du Region Norrbottens representant både utåt och inåt i verksamheten. Arbetet hos oss är ett lagarbete där teamet gemensamt ansvarar för IT/MT support. Detta innebär att vi arbetar brett och alla behöver ha insyn i många olika processer. Som supportmedarbetare i första linjens support arbetar du med:
Registrering, prioritering och klassificering av ärenden
Lösa ärenden främst rörande våra applikationer samt vid behov vidarebefordra ärenden till andra linjens support
Bidra till hög kundnöjdhet genom ett professionellt kundbemötande
Arbeta enligt angivna processer och rutiner för uppfyllande av servicenivå mot kund (ITIL)
Föreslå förbättringar i arbetsprocesser och rutiner samt dokumentera dessa
Felsökning och utredning för att finna lösningar på kundens behov
Löpande informera kunden om ärendeprocessen
Det här erbjuder vi dig
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner
Information om tjänsten
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Wallgren
Tuija Halonen
0923-76227
Nina Svallfors
Jenny Bågesund-Laurila
0980-730 72
Maria Asplund
092071472