Teknisk Supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Ref nr: 136057
Placering: Solna
Organisation:Siemens Security Products

Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är nästan 5 000 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?

Som Teknisk Supportspecialist i vårt Nordiska team kommer du i första hand att besvara frågor från våra kunder per telefon och e-post, men du kommer också att besöka dem ute på fältet. I arbetsuppgifterna ingår även utbildning av våra kunder och att besvara interna tekniska frågor, testa nya system och produkter, skriva rapporter och delta i projektarbete.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

- Vi söker en person med placering i Solna.
- Resor kan förekomma, ibland med övernattning.
- Uppnå hög kundnöjdhet, externt såväl som internt, genom dina kunskaper om våra produkter och ditt fokus på att leverera snabba och korrekta svar på kundernas frågor.
- Vi erbjuder ett arbete i en modern global organisation med samarbete över nationsgränserna, såväl inom Norden, som stora delar av Europa och vidare ut i världen
- Externt kommer du att möta våra kunder, stora som små, grossister och installatörer, via telefon, e-post och ute på fältet.
- Internt kommer du att jobba nära vår säljorganisation och utgör en viktig teknisk resurs för dem. Du kommer också att bistå vår produktledning med provning av produkter och system.

Vad krävs av mig?

- Du har goda kunskaper inom säkerhetsteknik, mer specifikt inom passagekontroll, inbrottslarm och videoövervakning gärna på högskolenivå, eller så har du förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Vi säljer såväl produkter som integrerade säkerhetssystem så det är viktigt att du kan grunderna inom integration och kan supporta hela systemlösningar.
- Allt fler av våra produkter och system kommunicerar via datanät så det är viktigt att du har goda kunskaper inom IT, t.ex. IP adressering, hantering av brandväggar och GPRS kommunikation.
- Du måste kunna kommunicera obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska och det är meriterande om du kan något av våra andra nordiska språk.
- Du är en lagspelare och har erfarenhet från projektledning eller erfarenheter från en processorienterad organisation. Vi samarbetar ofta i uppdrag med en internationell prägel, med deltagare från många länder och från olika delar av vår organisation.
- Du måste vara stresstålig och kunna arbeta med flera uppgifter samtidigt.
- Du bör vara van att utbilda eller informera inför grupp.

Hur ansöker jag?

Om detta låter intressant och du tror att du passar i vårt team, tveka inte att kontakta oss.

Ansök via vår hemsida, www.siemens.se/jobb, urval sker löpande.

Head of TCC Nordic, Henry Tunell, 0730-257464, henry.tunell@siemens.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant

Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt

Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens AB
  • 1 plats
  • Publicerat: 21 augusti 2013

Besöksadress

Johanneslundsv 12-14
None

Postadress

None
UPPLANDS VÄSBY, 19487

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024