OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att jobba med felsökning på ett problemlösande sätt? Är du dessutom kommunikativ och drivs av att levererar support av världsklass? Då har vi tjänsten för dig , vi söker just nu efter en teknisk supportspecialist som vill ansluta till Axians växande team i Linköping. Urval sker löpande , så skicka in din ansökan redan idag!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Axians en Teknisk supportspecialist. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Axians under 7 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till rekryterande chef therese.klasen@pn.se.
Du erbjuds
"I en konstant föränderlig värld behövs flexibla IT-lösningar" – Med mångårig och bred kompetens inom olika IT-områden levererar Axians hybrid lösningar till kund med ansvar över hela livscykeln. Du erbjuds bli en del av de svenskt teamet bestående av över 600 IT-och telekomspecialister. Utöver den svenska marknaden är man en internationell aktör med 14 000 medarbetare utsprida världen över.
Du erbjuds att bli en del av en arbetsplats som värnar om ditt välmående och självständighet. Du ges möjlighet att vara delaktig i ett nytt spännande projekt ute hos en av Axians uppdragsgivare där du tillsammans med dina kollegor bygger upp ett starkt supportteam.
Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk supportspecialist kommer du främst arbeta med felsökning i applikation där du utreder vart problemet ligger. Ärenden inkommer löpande via ett ärendehanteringssystem och utifrån kön ligger ditt huvudfokus i att möta kunds behov genom att erbjuda snabb och effektiv hjälp.
Du kommer att arbeta i en plattform baserad på Windows Server, MSSQL och java. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med kunder och utvecklingsteamet och arbetet sker enligt principerna inom ITIL.
Vi söker dig som har:
• God kunskap om MS Windows Server.
• Grundläggande databaskunskap i MSSQL Server
• Programmeringsvana och en förmåga att läsa och förstå java-koder.
• Talar flytande svenska i såväl tal som i skrift
Har du tidigare arbetslivserfarenhet av en liknade roll eller erfarenhet av ärendehanteringssystem ses det som meriterande för tjänsten.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Axians. Vi söker en kommunikativ lagspelare som drivs av att leverera service till kunder och kollegor. Rollen kräver att du har förmågan att bemöta dina kunder och jobbar analytiskt för att hitta lösningen. Vidare ser vi att du är öppen , lyhörd och besitter förmågan att jobba problemlösande.
START: Augusti eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Linköping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Therese Klasén
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner