OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och förändra industrin genom banbrytande AI-teknologi? Vår kunds produkt använder avancerad AI för att inspektera trä- och plastpallar och säkerställa högsta kvalitet. Nu söker vi en teknisk supportspecialist till vår kunds kundserviceteam. Om du har expertis inom detta område och vill vara en del av ett snabbt växande företag som expanderar globalt, är detta en fantastisk möjlighet att arbeta med den senaste teknologin och göra skillnad.
OM TJÄNSTEN
Som teknisk supportspecialist hos vår kund kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara att identifiera och felsöka för att lösa kundernas problem.
Du kommer att ingå i vår kunds globala kundsupportteam och ha ansvaret för att utveckla standardprocedurer och praxis. Tillsammans med kollegor i Chicago, Stockholm och Göteborg kommer du att arbeta med att förbättra upplevelsen för både kunder och teamet, samt för vår kund som helhet. Vi ser gärna att du är beredd att resa 1-4 nätter per månad, men det är inget krav.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera och monitorera vår kunds produkt för fjärrövervakning och vidta förebyggande åtgärder
* Ansvara för övervakning av ärendehanteringssystemet och säkerställa att kundfrågor besvaras
* Vara med och installera och konfigurera ny maskinvara och mjukvara vid kundinstallationer
* Utbilda kunder, samt ta fram instruktioner genom tekniska anteckningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning alternativt relevant arbetslivserfarenhet från områden som automation, mekatronik, elektronik eller data
- Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska
- Erfarenhet inom teknisk support, gärna inom automation
- God förståelse för mjukvara i hårdvarukontext
- B-körkort
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta i startup eller scaleup eller kommer från automationsindustrin
- Har erfarenhet av att arbeta i Linux-miljö och med olika utvecklingsspråk som exempelvis C#, Python eller scriptspråk
Som person är du en fixare, tekniskt kunnig och gillar att arbeta praktiskt. Du trivs i en flexibel arbetsmiljö och du är självgående med en positiv attityd. Du har en nyfikenhet att gräva djupare in i den tekniska delen och du är en kommunikativ person som gillar att hjälpa andra. Dessutom har du en god prioriteringsförmåga och ser problem som utmaningar, inte hinder.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231