Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i teknikens framkant och är engagerade i att skydda industrier med hjälp av avancerade tekniska lösningar. Som en del av vår expansiva resa söker vi nu en Teknisk Supportspecialist till supportteamet påeftermarknadsavdelningen. Om du bor i Stockholm, brinner för teknik och vill bidra till en säkrare och mer effektiv värld, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt dedikerade team.
Vad vi erbjuderPå Firefly erbjuder vi en dynamisk och innovativ arbetsmiljö som främjar kreativitet och nytänkande. Hos oss, på vårt kontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm, blir du en del av ett högpresterande och engagerat team som arbetar för att förbättra säkerheten för varje enskild kund.I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Vi sätter medarbetarnas trivsel i fokus och, med vår globala närvaro, erbjuder vi stora möjligheter för karriärutveckling inom företaget.
Om tjänstenSom Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person.
Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon.
Du kommer även att arbeta med:
Problemlösning
Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation
Orderhantering
Programmering, likt PLC-programmering
Uppdatera dokumentation
Om dig
I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster.
Vi ser att du har:
Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning
Tekniskt intresse
Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift
B-körkort
Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo.
Anställningens omfattningAnställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad.Tillträde: Omgående
Din ansökanVi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Vi vill påminna om att vi inte tar emot ansökningar via mail, enbart via ansökningsformuläret via länken i annonsen. Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) felicia.pernius@firefly.se, eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) pierre.jansson@firefly.se.