OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sharp fortsätter att växa och vi behöver nu förstärka vårt supportteam med en duktig person som skall arbeta med teknisk support av mjukvaror som ingår i våra multifunktionssystem (skrivare/kopiator/scanner/fax).Det innebär att du kommer att få förmånen att arbeta mot våra återförsäljare och storkunder inom Norden.Rollen som Teknisk supportspecialist är omväxlande och du kommer få möjlighet att knyta många nya kontakter.Först och främst kommer du att stötta våra återförsäljares säljare och supporttekniker samt våra storkunder med mjukvarurelaterade problem/frågeställningar kring multifunktionssystem och lösningar kopplade mot dessa.Du kommer även att få möjlighet att utforma och genomföra utbildningar mot återförsäljare samt att agera stöd mot storkundsavdelningens hantering av centrala avtalskunder.Tjänsten utgår från vårt kontor i Alvik och resor/besök mot återförsäljare och kunder inom Norden förekommer, samt även resor till våra centrala kontor i Europa.Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet från kopierings-/skrivarbranschen eller IT-branschen och med erfarenheter av teknisk support.Vi vill att du har.- körkort lägst klass B - goda kunskaper i engelska - fullgott färgseende - goda kunskaper om Microsofts operativsystem (klient och server) - goda kunskaper inom nätverk och kommunikation (TCP, DNS, WAN, LAN, VPN etc) Det är också meriterande om du har kunskaper inom.- Novell Netware - Mac - Unix/Linux - IIS - IT-säkerhet - Visual Basic / VB Scripting För att bli framgångsrik i rollen som teknisk supportspecialist bör du vara en kreativ problemlösare med pedagogisk ådra som gillar högt tempo.Du är självgående, ansvarstagande och lämnar inga lösa trådar.Vi tror att du som person är social och har förmågan att vara lyhörd och upprätthålla kontakter med kunder och återförsäljare på ett professionellt sätt. Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.Märk då ansökan med: Sharp - Tekn supportspec.Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och bemanningsföretag inom IT.Vi hyr ut konsulter och rekryterar personal inom projektledning, systemutveckling, affärssystem, infrastruktur, användarsupport, databasadministration, kravhantering och IT-arkitektur.En stor del av vår verksamhet är inriktad på outsourcing av lösningar inom kompetensförsörjning.Elan finns på 55 orter i 16 länder med en global omsättning på nära en halv miljard euro och en årlig tillväxt på 25 %.Vi har över 7 000 konsulter och förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över.I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Skövde, Linköping och Sundsvall med totalt 900 medarbetare.Läs mer på www.elanit.se