Teknisk systemförvaltare

Teknisk systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en varierande roll och ansvara för att leda förvaltningen och utvecklingen av IT-stöd inom ett förvaltningsområde i linje med fastställd förvaltningsplan och budget? Gillar du att arbeta i en organisation där fastighetssystemet är hjärtat i vår verksamhet? Då ska du ansöka till rollen som teknisk systemförvaltare hos vår extremt omtyckta kund!

Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som teknisk systemförvaltare hos oss kommer du att ingå i ett tajt team där du arbetar både med intern bemanning och externa leverantörer. I din roll kommer du att ansvara för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar, resursplanera och samordna förvaltnings- och utvecklingsaktiviteter. Du kommer även leda förvaltningsmöten och kontinuerligt rapportera status, avvikelser samt uppföljning av tider och kostnader. Vidare kommer du att ansvara för att beskriva och sammanställa krav ut till verksamheten samt delta i projekt och genomföra omvärldsbevakning.

I rollen har du möjlighet att arbeta och utgå från några av kundens kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Lund, Uppsala och Umeå.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i din roll så har de en relevant utbildning från universitet/högskola eller motsvarande arbetserfarenheter i en liknande roll de senaste åren. För att lyckas och trivas i din roll är du resultatinriktad och bekväm med att vara drivande. Du har en god förmåga att hålla en god struktur genom att planera, organisera och prioritera. Vi ser att du tycker om att hjälpa kollegor att lyckas i deras leveranser och är duktig på att kommunicera, lyssna och komma med egna lösningar. Du förstår och drivs av att hitta affärsnytta med IT och är van att ha ett nära samarbete med verksamheten. Vi tror att du är en prestigelös person som förstår vikten av att lyckas som team.

Krav:
- Relevant universitet/högskoleexamen
- Minst 5 års erfarenhet som systemförvaltare eller likvärdig befattning
- Erfarenhet från att beskriva och sammanställa krav ut till verksamheten
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
Meriterande:
- Erfarenhet från förvaltningsmodellen PM3 och ITIL
- Erfarenhet av fastighetsförvaltning och arbete med fastighetssystem
Välkommen att ansöka till denna spännande roll där du kan påverka och utveckla IT-stödet inom fastighetsförvaltning hos vår extremt omtyckta kund!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Om kunden
Hos vår kund, som är verksamma inom fastighetsbranschen, är en ständig strävan att lära sig och tänka nytt en del av deras kärnvärden. Det är därför alla deras medarbetare har tydliga uppdrag och ständigt utvecklas genom mentorskap, coachning, samarbete och erfarenhetsutbyte inom fastighetsbranschen. För chefer och projektledare erbjuds särskilda utbildningsprogram inom fastighetsförvaltning och ledarskap som syftar till att stärka deras ledarskapskompetens. Genom att ha engagerade och stöttande chefer som ger dem förtroende och mandat att leverera, utvecklas medarbetarna både som individer och bidrar till företagets framgång inom fastighetsbranschen.

Hållbarhet är en ledstjärna som vägleder alla deras aktiviteter inom fastighetssektorn. De inser att hållbarhet är något man uppnår tillsammans inom fastighetsbranschen. Kunden värdesätter sina medarbetare och inser att de är en avgörande faktor för företagets framgång inom fastighetsbranschen. Därför erbjuder de olika initiativ inom friskvård och hälsa för att stödja sina medarbetares välbefinnande inom fastighetssektorn.

Kunden uppmuntrar öppenhet och är nyfikna på olika perspektiv inom fastighetsbranschen. De vet att mångfalden av personligheter, kompetenser och erfarenheter inom organisationen berikar dem som helhet inom fastighetssektorn. De främjar tvärfunktionella teamarbete där medarbetarna tillsammans lyfter varandra och bidrar till att stärka Sverige som en kunskapsnation inom fastighetsbranschen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mathias Gyllander på tfn: 0734-159 368 eller ​mathias.gyllander@centric.eu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024

7 december 2024

5 december 2024