OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Teknisk Systemförvaltare. Rollen innebär arbete med olika plattformar, där ett centralt system att förvalta är Antura. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av andra byggprojektsystem som Byggnet, Dalux, Drofus, Ibinder, Interaxo och tidplaneringssystem. Du bör även ha gedigna kunskaper inom M365, SharePoint och Teams, samt en bred förståelse för Windowsmiljö, Power BI-tjänster, AD och Azure Entra ID. Erfarenhet av ritningssystem och en viss förståelse för BIM och CAD är också önskvärd.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvara för teknisk förvaltning av IT-system inom byggprojekt.
Leda implementeringen av en ny projektportal och avveckla befintliga system.
Migrera data och säkerställa att den nya lösningen uppfyller alla funktionalitetskrav.
Planera och koordinera systemutveckling och uppgraderingar.
Hantera teknisk support, incidenthantering och säkerhetsåtgärder (ex. backup, MFA, redundans).
Arbeta nära tillsammans med systemförvaltare och systemägare inom verksamheten.
Obligatoriska krav:
Erfarenhet av teknisk systemförvaltning eller erfarenhet av arbetssätt och systemanvändning inom byggprojekt.
Stark IT-kompetens, inklusive systemförståelse och integrationer.
Förståelse för verksamhetsbehov och förmåga att översätta dessa till digitala lösningar.
Förmåga att ge råd kring tekniska lösningar och föreslå lämpliga åtgärder.
Erfarenhet av projektledning och att leda tekniska uppdrag, såsom exempelvis dokumentmigrering och avveckling av system.
Mervärdeskrav:
Erfarenhet från byggprojekt eller fastighetsförvaltning.
Gedigna kunskaper inom M365, SharePoint och Teams, samt en bred förståelse för Windowsmiljö, Power BI-tjänster, AD och Azure Entra ID, ritningssystem och viss kunskap om BIM och CAD.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.