Teknisk telefonsupport för Nödtelefoni samt IoT uppkopplade hissar

Teknisk telefonsupport för Nödtelefoni samt IoT uppkopplade hissar

Arbetsbeskrivning

KONE´s Tekniska Supportteam (THD), Skandinavien behöver utöka med en ny medarbetare inom teamet för teknisk telefonsupport inriktning Nödtelefoni samt IoT uppkopplade hissar. Rollen innebär att du via telefon ger våra tekniker ute på fältet support när det kommer till tekniska frågor, felsökning och rekommendationer som rör hissarnas nödtelefoni samt IoT uppkoppling.
Som teknisk telefonsupport har du ansvaret för att snabbt och effektivt lösa inkommande ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att felsökning och problemlösning av mjukvara, men även arbete med installation, uppgradering och underhåll av hårdvara.


Du är motiverad till att ta hand om både kundengagemang och problemlösning
Du är analytisk och har en bra problemlösningsförmåga, är flexibel
Du har god teknisk förståelse och har en förmåga att lära dig ny teknik snabbt

Du är en van tekniker med mycket god teknisk kunskap där intresset för hissteknik spelar stor roll och du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt guida användare genom sina tekniska problem. Vi söker därför dig med rätt inställning och attityd! Du har inte alla svar på rak arm men är duktig på att söka upp information och gör detta snabbt. Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och där hög servicenivå är en del av din personlighet och du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, ny teknik och applikationer. Du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen.
En del av ditt arbete ingår det såklart att också vidareutbilda dig själv, hålla dig uppdaterad på ny teknik och kommande digitaliserad framtid inom vår produktportfölj.
Eftersom vi ger support till hela KONE Skandinavien så ser vi gärna att du kan något av de nordiska språken, norska eller danska. Viss fältsupport ingår i tjänsten men större delen av jobbet utförs via telefonsupport. Placeringsorten är ospecificerad.
Formella krav
Minst teknisk gymnasial utbildning eller det vi bedömer som likvärdig, har du erfarenheter från IP-baserade telefonisystem, erfarenheter från arbete med GSM telefonisystem och IoT baserade system är det meriterande. Tidigare arbete som hisstekniker och kunskaper kring hissterminologi är en stor fördel och självklart mycket meriterande . Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Resor i tjänsten förekommer. B körkort och goda kunskaper inom MS Office. Självklart kommer vi se till att du får den produktutbildning som behövs för att lyckas i rollen
Om ansökan
Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2021-01-11. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Magnus Molund 070-509 79 77 eller Rekryteringsspecialist Lena Sjö, 010-218 40 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Postadress

Byängsgränd 8
ÅRSTA, 12040

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024