OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HRM Software har idag Sveriges senast utvecklade HR- och lönesystem för stora och krävande organisationer. Systemet hanterar lön, personella resurser samt tid och bemanning. Innovativt, personligt och tillgängligt - precis som ett HR/lönestöd ska vara! Det går bra för HRM Software. I takt med nya krävande uppdrag behöver de därför förstärka med ny och erfaren kompetens.
Brinner du för kritiska affärssystem, verksamhetsutveckling och tydliga resultat finns det en god chans att du känner dig hemma här! På kontoret i Växjö arbetar drygt 60 drivna, erfarna och hängivna medarbetare med olika bakgrunder. Läs gärna mer på: https://hrmsoftware.se/
Maxkompetens söker nu en för en direktrekrytering en Teknisk Verksamhetskonsult till HRM Software i Växjö!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Teknisk verksamhetskonsult kommer du arbeta med att etablera HRM Softwares HR- och lönesystem tillsammans med HRM:s kunder.
Du kommer genomföra förstudier med syfte om att få en djupare förståelse för kundens processer och behov av systemstöd. Vidare kommer du sätta upp nytt processtöd hos kund samt genom workshops säkerställa att kunden kan använda det nya processtödet. Du kommer även att bidra med testinsatser av systemet samt vid behov göra vissa dokumentationsinsatser.
Som Teknisk verksamhetskonsult på HRM Software har du en viktig roll i företaget då du kommer att arbeta väldigt nära systemen. I denna roll som Teknisk Verksamhetskonsult kommer du fokusera på konvertering och integrationer av HRMS system. Tjänsten innehåller även en del resor då du kommer att behöva arbeta i storstadsregionerna några gånger per månad samt med organisationer i olika storlek och i olika branscher.
Din profil
Vi söker dig som har ett systemintresse och är nyfiken på kraftfulla helhetslösningar. För att lyckas i rollen har du en teknisk bakgrund från andra IT-relaterade tjänster sedan tidigare. Du har en grundförståelse när det kommer till lönesystem och dess funktion.
Som person är du nyfiken, serviceminded och ambitiös. Du trivs i en arbetsroll där du får ta stort ansvar och där du får möjlighet att arbeta med ditt affärsmannaskap. Vidare drivs du av utmaningar och ser hellre lösningar än problem. Vi kommer i den här rekryteringen till HRM Software lägga stor vikt vid personlighet.
För att vara aktuell för tjänsten har du:
Goda kunskaper inom SQL.
Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska, både i tal och skrift.
B-Körkort då resor förekommer i tjänsten.
Har du tidigare kunskaper inom XML samt API ser vi det som meriterande för tjänsten.
Vi erbjuder dig
Placeringsort: Växjö
Omfattning: Heltid, dagtid
Varaktighet: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Start: Enligt överenskommelse
Övrig information
I den här rekryteringen har HRM Software valt att samarbeta med Maxkompetens. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lisa Andersson på telefonnummer 073- 463 81 02. Vänta inte med din ansökan utan gå vidare till vår hemsida och ansök tjänsten så snart som möjligt, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.