OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Närsjukvård
Aleris Närsjukvård AB bedriver geriatrik, ASIH, sluten palliativ vård, vårdcentral, primärvårdsrehabilitering och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar tillgänglighet, respekt, ansvar, kompetens och omtanke. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning.
Vi är sedan den 1 april 2020 en del av Aleris Sverige AB. Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Efter sammanslagningen har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Aleris ägs av Triton.
Vill du ha en tjänst där du är spindeln i nätet och hjälper till att skapa förutsättningar för att det digitala arbetet på våra avdelningar/enheter kan utföras på ett så effektivt och smidigt sätt som möjligt? Gillar du service och teknik? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Om arbetet
På Handens Sjukhus finns flera av våra verksamheter där vi bedriver geriatrik, ASIH (avancerad sjukvård i hemmet), SPSV, vårdcentral samt primärvårdsrehabilitering. Vi har även ASIH-enheter i Nynäshamn, Södertälje, Tullinge och Tyresö. Arbetet för våra medarbetare är till mesta del patientnära, men stor del av tiden går även åt till att dokumentera våra insatser och driva verksamheternas arbete framåt. Det är här Du kommer in i bilden.
Rollen som teknisk verksamhetssupport innebär att arbeta med andra linjens tekniska support, vilket betyder att stötta enheterna med bland annat enklare felsökningar och underhåll, teknisk support vid videokonferenser, digitala möten och telefoni, inventeringar och inköp av kringutrustning samt iordningställa lokalt förråd för densamma samt vara kontaktperson mot enheterna för central IT mm. Helt enkelt vara en viktig kugge i hjulet och en person som finns på plats och till hands när exempelvis datorer och projektorer krånglar eller när medarbetare eller chef själva inte kan lösa it-problemen. Resor till övriga enheter ingår.
Varför arbeta hos oss?
Vår verksamhet präglas av ständiga förbättringar, digitalisering och vi värnar om att vi ska må bra på arbetet. Hos oss har du möjlighet att utvecklas i din supportroll, driva ditt eget arbete framåt och ta stort ansvar. Du blir en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål, vi har roligt tillsammans och har en fin gemenskap.
Vad erbjuder vi?
• En anpassad och väl utarbetad introduktion
• En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
• Fina förmåner i form av bland annat friskvårdsbidrag, flextid och fredagsfrukost
• God arbetsmiljö där fokus på att rätt förutsättningar finns och som en viktig faktor för ett gott samarbete
Vi söker dig som
• har minst en gymnasial utbildning, gärna med erfarenhet från kundservice och tekniksupport
• stort intresse för teknik, IT/digitala lösningar och service
• gärna har erfarenhet från hälso- och sjukvårdsbranschen
• har genuin vilja att hugga i när det krävs, är driven, självständig och lösningsorienterad
• är en teamspelare och uppskattar att samverka på alla plan
• har goda kunskaper kring datorer, Officepaketet främst Outlook och Powerpoint, video- och konferensanläggningar, projektorer, högtalarsystem och dess kopplingar, kunskap om nätverk och switchar
• har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• har körkort (ett krav)
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
• Omfattning: heltid eller deltid, vardagar/dagtid
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
Har du frågor om tjänsten?
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2021-03-28 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Roger Larsson, verksamhetschef ASIH/SPSV Syd, på 070 484 51 03.
Välkommen med din ansökan!