Tekniska förvaltningen söker en inköpssamordnare

Tekniska förvaltningen söker en inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Som inköpssamordnare vid tekniska förvaltningen i Mariestads kommun är du en viktig nyckelperson i frågor som gäller upphandling, inköp och administrativt stöd till teknisk förvaltning. Tjänsten är placerad direkt under förvaltningschefen.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att stödja verksamheten med att framarbeta förfrågningsunderlag till upphandlingar. En viktig del i ditt arbete är uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Du utför direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från inköpscentraler i samarbete med tekniskas olika verksamheter. Arbetet skerdelvis i kommunens e-handelssystem.

Du kommer arbeta tillsammans med en inköpscontroller på en kommunövergripande nivå samt tillsammans med en extern upphandlingsfunktion. I uppdraget ingår även att planera och genomföra utbildningsinsatser inom upphandlings- och inköpsfrågor.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer inom upphandlings- och inköpsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning med inriktning juridik, ekonomi eller annan för uppdraget relevant utbildning. Du har minst tvåårs dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk.

Erfarenhet från kommunal eller offentlig verksamhet är meriterande. Även erfarenhet av arbete med inköpsfrågor och kunskap om entreprenadupphandlingar är meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett eller flera av följande system Proceedo, Unit4, Bubo Bubo och Mercell/TendSign.

För rollen krävs att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Andra egenskaper vi värdesätter är god problemlösningsförmåga, ansvarstagande, serviceinriktad och flexibel. Du har även ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera.

Du kan arbeta både enskilt och i grupp. Vi ser att du bidrar med egna idéer, är nytänkande och bidrar till funktionens utveckling. Då dina arbetsuppgifter är varierande behöver du vara lösningsfokuserad samt kunna prioritera och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.

Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.

Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!

Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras.

Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.

Varmt välkommen med din ansökan!

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024