Tekniska supportspecialister

Arbetsbeskrivning

Till vårt kontor i Piteå söker vi nya medarbetare till ett av våra team som arbetar med teknisk support!Som teknisk supportspecialist löser du kundernas tekniska problem via telefon, chat och med hjälp av fjärrstyrning av kundens dator.Kundkretsen består av privatkunder likväl som företagskunder.Vårt högsta och viktigaste mål med arbetet är att göra Microsofts kunder nöjda. De problem som felsöks är av varierande teknisk grad, allt ifrån bekymmer med e-post till datorer som är obrukbara.I arbetet så jobbar man med dom flesta Microsoftprodukterna som exempelvis Office, Windows, spel, hårdvara, dock ej med Microsofts Server produkter.Vi söker dig som har ett brinnande intresse för datorer; självlärd eller utbildad.Du ska vara en duktig problemlösare som trivs med att arbeta i team. Här får du chansen att utveckla både dina tekniska och personliga färdigheter samt möta många andra likasinnade människor. Vi söker medarbetare med följande kompetenser/egenskaper: - Du ska ha slutfört en 3-årig gymnasieutbildning.- Eftersom du kommer att arbeta med kommunikation via telefon så är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift.- Du är social som person och har förståelse för vikten av att sätta kunden i fokus och tar det som en förmån att få hjälpa andra människor.Vi vill att du har följande tekniska kunskaper: - Flerårig kunskap och vana av att jobba med Microsoft's produkter så som Windows och Office - Du har ett stort intresse av Teknologi - Erfarenhet av ärendehanteringssystem och kunskapsdatabaser är meriterande.- God problemsökningsförmåga. - Certifieringar är meriterande men ej ett krav. Vi erbjuder dig möjligheten att kostnadsfritt certifiera dig inom Microsoft MCP/MCSE, Microsoft Office Specialist certifieringarna.Du kommer även att arbeta med de nya Microsoft programmen så som Windows Vista, Internet Explorer 7 och Office 2007. Aditro är en ledande nordisk leverantör av lösningar som förbättrar affärsprocesser inom kundservice, ekonomi, HR, dokumenthantering och logistik.Aditro har ett brett utbud av IT-drivna outsourcingtjänster, affärsstödjande konsulttjänster samt IT-lösningar baserade på modern teknologi och industriell metodik.Aditro hjälper kunderna att uppnå kostnads- och effektivitetsfördelar så att de kan fokusera på sin egen kärnverksamhet och öka sin konkurrenskraft.Aditro omsätter mer än 3,2 miljarder SEK (350 MEUR), har mer än 4 400 anställda i sju länder samt 18 000 kunder inom privat och offentlig sektor.www.aditro.com

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010