Teknisksupport - utbildning kran - JOAB Servicemarknad

Teknisksupport - utbildning kran - JOAB Servicemarknad

Arbetsbeskrivning

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Vi utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, fastflak med kran, marknadens smartaste skiftessystem Cameleont™ samt sopbilar. JOAB är även exklusiv distributör av HMF kranar i Sverige och Finland. Våra kunder är privata och kommunala återvinningsentreprenörer, åkerier, lastbilstillverkare, lastbilsåterförsäljare samt andra påbyggare. Mer än 50 års erfarenhet inom branschen har gett oss ett stort kunnande i huset



Beskrivning
Vi behöver förstärka vårt "kran-team"med ytterligare en person.

Denna roll ska ansvara för att ta fram och genomföra utbildningar inom kran för interna och externa verkstäder samt hantera tekniskasupportärenden.

Brinner du för service?  har du erfarenhet av teknisksupport och då helst kranar kanske det här är ett spännande jobb för dig! Eller du kanske arbetar som kranförare men har en tekniskutbildning i grunden och är redo att prova något nytt?

Arbetsuppgifter
o 1st line support för HMF kranar men även  JOABs samtliga produkter. Ta emot supportfrågor via telefon och mail, utreder samt återkopplar bästa möjliga lösningar. Registrerar i ärendesystem
för uppföljning och lärande.
o Ta frågor vidare till teknikavdelningen, produktägare och följer upp att återkoppling
sker. Stänger ärenden och dokumenterar åtgärder.
o Samarbetar med Teknik och försäljning för att gemensamt utveckla kranaffären
o Utbildning/information till servicepartners, kunder och internt enligt behov
o Resor i tjänsten vid behov – kundärenden internt och externt
o Ansvarar för egenutveckling av egna produkter
o Ansvarar för att utveckla och ta fram utbildningsdokument inom kransegmentet,
servicedokument, tekniska meddelanden och ständigt uppdatera och utveckla dessa.



Kvalifikationer/ egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha mycket goda kunskaper inom el och gärna mjuka tjänster. Kunskap inom hydraulik är också önskvärt.

- Lösningsorienterad
- Analytisk, pedagogisk
- Teknisk utbildning eller kunskap motsvarande
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Ansvarsfull 
- Kommunikativ

Villkor
Vi erbjuder en utvecklande och spännande roll där du får stor chans att påverka arbetsdagen, du kommer ha mycket kundkontakt, men även internt i bolaget. 

Vi tror att tjänsten ska utgå från vår verkstad i Göteborg, men då det är mycket resor i tjänsten kan det fungera bra även om du bor en bit ifrån. 

JOAB strävar efter att vara marknadsledande inom service för renhållningsfordon, lastväxlare, liftdumpers och kranar på den svenska marknaden, samt att ha ett brett kontaktnät med Auktoriserade Service Partners på marknader där vi levererar våra utrustningar.\n\nVårt mål är att alltid ha en hög tillgänglighet gällande reservdelar, teknisk support och service. Att erbjuda förstklassig utbildning för service, verkstadspersonal samt användare. Att ha en enkel och rationell reklamationshantering. Genom hög kvalitet, teknisk kompetens och med service i fokus så skall du som kund, oavsett vart du befinner dig, alltid få samma höga servicenivå!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOAB Försäljnings AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2023
  • Ansök senast: 10 september 2023

Liknande jobb


Serviceelektriker - Göteborg

Serviceelektriker - Göteborg

20 november 2024

CPSI-5/Teknisk Specialist hissar Stockholm

CPSI-5/Teknisk Specialist hissar Stockholm

20 november 2024

Servicetekniker till Bioteria!

Servicetekniker till Bioteria!

20 november 2024

Servicetekniker till Bioteria!

Servicetekniker till Bioteria!

20 november 2024