OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Maxkompetens söker för kunds räkning en tekniskt ansvarig för kassasystem. Vår kund är en av världens ledande leverantörer av IT-lösningar för bank- och detaljhandelsbranscherna. För ett stort projekt inom detaljhandeln där butikskedjan skall byta kassasystem söker vi nu en tekniskt ansvarig. Du kommer att hjälpa till med bytet av kassasystem både rent praktisk och initialt i en rådgivande roll. I ditt arbete kommer ingå att sitta med på kundmöten och bidra med teknisk kompetents och förslag, medverka vid installation och driftsättning samt agera support. Arbetet är varierat och innebär att du behöver hålla ordning på mycket information då mindre projekt görs parallellt i det större projektet och det är ett stort antal butiker som omfattas av kassasystembytet. Krav på person: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalificerad support på kassasystem, du har erfarenhet av både support och hands-on. Tänkbar bakgrund är teknisk support (L2) eller servicetekniker. Då du kommer att arbeta ute hos kund och sitta med på kundmöten är det viktigt att du har god social förmåga, du kan uttrycka dig så att både personer med hög teknisk kompetens och personer utan någon teknisk erfarenhet kan förstå dig. Förmåga att hantera flera saker samtidigt samt förmåga att arbeta strukturerat är en förutsättning för att du skall lyckas i ditt arbete. Personliga egenskaper som värdesätts är god serviceanda, en positiv inställning och engagemang. Vid en anställning kommer utdrag ut belastningsregistret samt en kreditkontroll att göras. Start: Omgående Omfattning: Heltid tillsvidare Arbetstid: 8-17 Plats: Solna Lön: Individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.