Tekniskt ansvarig - Workplace

Tekniskt ansvarig - Workplace

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av varierande arbetsuppgifter, problemlösning och att alltid ge kunden bästa möjliga service? Är du redan idag en erfaren tekniker med koll på Windows och kanske även macOS? Då är du den vi söker!

Som anställd hos RISE erbjuds ett brett och omväxlande arbete och det finns stora möjligheter till personlig utveckling och utbildning.

IT-avdelningens uppdrag är att förse övriga verksamheter inom RISE med nya och förändrade IT-tjänster. Förändringstakten är hög och med många spännande utmaningar. Placering för tjänsten är i Borås.

Om rollen
I rollen som Tekniskt ansvarig ingår ansvar för en eller flera av tjänsterna:

- Klientplattformar inom Windows och Mac
- Mobila enheter
- Fjärrskrivbord och virtuella klienter

Det tekniska ansvaret innebär primärt att omvärldsbevaka och driva utvecklingen av tekniken inom tjänsten och att säkerställa att IT-komponenterna i tjänsten håller rätt kvalitet över tid. Som Tekniskt ansvarig planerar och prioriterar man även förändringsbehov inom tjänsten tillsammans med den som är Tjänsteansvarig för tjänsteområdet.

I tjänsten ingår även att jobba med daglig drift & förvaltning av tjänsterna som bland annat innefattar:

- Jobba med att diagnostisera och lösa tekniska fel som inträffar
- Hantering av eskalerade ärenden från 1 st-line
- Administration och underhåll av våra tekniska lösningar inom tjänsteområdet

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är en senior klienttekniker som har erfarenhet att jobba i en stor och komplex IT-miljö. Du har högskoleutbildning inom IT eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har övergripande bred IT-kunskap, tidigare erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem och är van att arbeta efter standardiserade processer. Dessutom har du kunskap och erfarenhet inom följande områden: Windows, MEMCM, MDT, Intune, AD, Azure-AD, Applikationspaktering, PowerShell, Fjärrskrivbordstekniker som RDS och Citrix.

Som person har du god kommunikativ förmåga, god analytisk förmåga samt förmåga att visualisera och dokumentera lösningar. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har kunskap inom följande områden: mac OS, iOS, Android, Jamf, Nätverk, VDI, Office 365, Autopilot, Traps.

Hur blir du framgångsrik hos oss?
För att trivas i denna roll ser vi att du som person är mycket serviceinriktad och har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är noggrann och strukturerad och har förmågan att prioritera och att arbeta efter väl beskrivna processer. Du kan arbeta både självständigt och i grupp och tar initiativ till att utveckla den verksamhet du arbetar i.

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer, vänligen kontakta Greger Lorén, Operativ chef IT, 010 516 58 48. Sista ansökningsdag är 13 augusti 2021. Urval kan komma att ske löpande.

För mer information om tjänsten Våra fackliga representanter är Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61, och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.

IT, Klient, Windows, Mac, RISE, Borås

Sammanfattning

Postadress

Brinellgatan 4
BORÅS, 50115

Liknande jobb


27 november 2024

ICT - Tekniker till datacenter

ICT - Tekniker till datacenter

26 november 2024

RF & ICT Engineers

25 november 2024