OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är det stabila företaget som grundades redan på 1970-talet och har med sin långa erfarenhet av maskiner en stor kunskap om logistik- och materialhantering. Idag är vi verksamma både i Örebro & Vimmerby och med en personalstyrka på 25 personer finns vi där för kunden genom en flexibel och kundfokuserad organisation.
Vi skapar framgång för företag genom unikt anpassade lösningar. Genom optimering, trygghet och service sätter vi nya standarder, sparar tid och pengar som resulterar i hög lönsamhet.
Läs mer om vår verksamhet på: www.systemtruckar.se
Vi växer och behöver nu en vass
Teknisk operativ reservdelsinköpare
- till verksamheten i Örebro
Nu söker vi dig, som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi söker en strukturerad person som kan ta ett övergripande ansvar för våra reservdelsinköp och distribution av dessa ut i organisationen. Tjänsten innefattar i huvudsak att förse serviceorganisationen med reservdelar, hålla koll på lagersaldon, prisuppdateringar och inköp. Parallellt kommer du dokumentera information om kompabilitet med olika maskinmärken- och modeller i vårt affärssystem.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att: förse serviceorganisationen med material via reservdelsinköp
säkerställa rätt reservdel till rätt pris
identifiera korrekt del via sprängskisser
offerera reservdelar till kund
ha koll på lagersaldon och produktinköp
ansvara för att priser och annan information är uppdaterad i våra databaser
dokumentera information om produkterna som köps in
förhandla och ha kontakt med leverantörer över telefon
inventering av lager
Din bakgrund:
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom inköp eller liknande, samt att du har bra datorvana och tekniskt kunnande - en stor del av ditt arbete
kommer cirkulera kring vårt affärssystem Pyramid.
Du har dessutom goda kunskaper i svenska & engelska och är bosatt i Örebro med omnejd.
Har du bred erfarenhet av inköp från truckbranschen, entreprenad - eller skogsmaskiner är detta meriterande.
För att klara den här rollen hos oss behöver du: vara proaktiv, självgående, organiserad och ansvarstagande
tycka merförsäljning är roligt
uppskatta att lösa problem och att vara serviceminded
vara en stöttespelare mot serviceorganisationen
vara bra på att arbeta självständigt och har förmågan att själv strukturera din arbetsdag
vara sugen på en utmaning
Övrig information om tjänsten:
Placering: Örebro, tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar alltid till en början att vara provanställd för att sedan ha chansen till en tillsvidareanställning.
Generösa förmåner och bonussystem
Känner du dig taggad att anta utmaningen?
Har du kanske funderingar, hör av dig till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 070-618 06 75.
din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 19/4-24.
Ansök via Best Bemanning & Rekrytering på www.bestbemanning.nu